به گزارش ایرنا، سید نعیم امامی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مطابق آمارهای ثبت شده، در ابتدای دولت یازدهم یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی این استان دارای پروانه بهره برداری بود که مطابق بررسی های انجام شده در ابتدای این دولت مشخص شد که 485 واحد معادل 42 درصد صنعت استان بلااثر و غیر واقعی بوده است.
امامی تصریح کرد: در دوره های گذشته به دلایل نامشخص 239 پروانه بهره برداری واحد تولیدی و صنعتی غیر واقعی در چهارمحال و بختیاری صادر شده بود.
وی گفت: آمار واقعی تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی استان هم اینک یکهزار و 127 واحد است که از این تعداد 647 واحد فعال و با ظرفیت تولید بالای 70 درصد، 240 واحد نیمه فعال و دارای ظرفیت تولید بین 30 تا 50 درصد و 239 واحد معادل 21 درصد صنعت استان تعطیل است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع 239 واحد تعطیل در استان، 168 واحد در سال های قبل 92 تعطیل شده و 15 واحد در طول سال های 93 و 94 و 40 واحد در ستاد اقتصاد مقاومتی تسهیلات دریافت و در حال فعال شدن هستند.
امامی با بیان اینکه در دولت یازدهم 313 پروانه بهره برداری واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال 3 هزار و 928 نفر در استان صادر شد، گفت: یکهزار و 376 جواز تاسیس واحد صنعتی و تولیدی در دولت یازدهم در استان صادر شد.
به گفته وی، جوازهای تاسیس واحد تولیدی و صنعتی صادر شده در استان عمده واحدهای کوچک و متوسط و با سرمایه گذاری 100 هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه 21 هزار و 200 فرصت شغلی از سوی جوازهای صادر شده در استان ایجاد می شود، گفت: سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی استان 9.4 درصد و سهم بازرگانی 24 درصد است.
امامی تاکید کرد: هر بخش به میزان سهمی که در تولید ناخالص داخلی دارد، می تواند شغل ایجاد کند.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم به دنبال تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام و تعیین تکلیف پروانه های بهره برداری واقعی است.
امامی گفت: چهارمحال و بختیاری تا قبل از سال 95 در کشور به عنوان استان کارگاهی تولیدی و از سال گذشته با افتتاح طرح های بزرگ صنعتی در استان تبدیل به استان صنعتی شد.
وی با تشریح اقدامات انجام شده برای فعال سازی فولاد یک میلیون تنی چهارمحال در دولت یازدهم و افتتاح طرح در آبان ماه سال گذشته، افزود: از سال 95 چهارمحال و بختیاری به باشگاه استان های فولادی کشور پیوست.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری دهکردی
6021/7361/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.