به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در همایش تجلیل از امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این میزان اعتبار برای تجهیز و تکمیل کردن پایگاههای امداد و نجات و تکمیل پایگاه امدادهوایی هلال احمر در شهرکرد تخصیص یافت.
به گفته وی، ایجاد پایگاه امداد هوایی با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن استان از نیازهای سال های گذشته این استان بود که عملیات اجرایی آن در دولت یازدهم محقق شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری واگذاری عملیات اجرایی طرح های عمرانی جمعیت هلال احمر به مدیریت بحران استان با هدف تسریع در تکمیل و بهره برداری را خواستار شد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: 187 روستای آسیب پذیر در برابر حوادث و بلایای طبیعی که نیاز به مقاوم سازی، زیرسازی، برخی نیاز به جابه جایی و ساماندهی حاشیه روستا از سواحل رودخانه ها را دارد.
وی خدمات دولت یازدهم در بهبود و بهسازی جاده ها و راهسازی، زیرسازی و بهسازی روستاها، ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری را تشربح کرد.
استاندار با بیان اینکه منابع چهارمحال و بختیاری از جمله آب در سطح ملی بهره برداری می شود، توسعه استان با نگاه فرا استانی و در سطح ملی را از مسئولان ارشد کشوری خواستار شد.
معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این نشست از امدادگران جمعیت هلال احمر بنام آبروی هلال احمر در جهان نام برد و افزود: ایران در بخش امدادرسانی در تمامی حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی در بین 190 کشور دنیا رتبه 10 را کسب کرده است.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی با اشاره به کمبود منابع و اعتبارات این جمعیت گفت: سهم 46 درصد جمعیت هلال احمر از حق الثبت اسناد رسمی که حدود 5 سال گذشته به جمعیت پرداخت نمی شد اسفندماه سال 95 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که از سال 96 پرداخت شود.
به گزارش ایرنا، از حدود 50 داوطلب، امدادگران و زوج داوطلب جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
حدود 50 هزار امدادگر، نجاتگر و جوان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری هستند.
18 اردیبهشت ماه روز جهانی هلال احمر نامگذاری شده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.