به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مازنی روز دوشنبه در جمع بانوان شهرکرد افزود: درحالی که جناح رقیب به جمهوری اسلامی اعتقادی ندارد و بر حکومت و خلافت اسلامی تاکید دارد و در سالهای دولت اصلاحات در تلاش برای تئوریزه کردن این تفکر بود و آن را در مراکز نظامی به عنوان درس های اعتقادی به جوانان آموزش می داد همواره در عرصه انتخابات فعال بوده و کاندیدا معرفی می کند.
وی با بیان اینکه مساله امروز کشور تفاوت و تقابل 2 دیدگاه در عرصه سیاسی کشور است، گفت: یک دیدگاه که سعی دارد از مقدسات مردم به عنوان ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند درحالی که دیدگاه مقابل که همان دیدگاه دکتر روحانی است معتقد به حفظ شان این امام بزرگوار است و آن را هزینه فعالیت های سیاسی نکرد.
حجت الاسلام مازنی ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز دیدگاه مقابل اعتقاد به پول پاشی و توزیع ثروت ملی در بین مردم دارد و مردم را گدایان و فقیرانی می داند که 96 درصد جامعه را تشکیل می دهند، درحالی که دکتر روحانی معتقد است ثروت ملی باید برای آبادانی کشور سرمایه گذاری شود و سود حاصل از آن در کشور هزینه شود.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاندیداهای جناح رقیب وعده هایی در خصوص دادن یارانه می دهند که با واقعیت های موجود جامعه مطابقت ندارد که در واقع به نظر می رسد این وعده ها چیزی جز دروغ نباشد.
حجت الاسلام مازنی همچنین به تفاوت این 2 دیدگاه در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل اشاره کرد و گفت: جناح رقیب معتقد است دائما باید با کشورهای جهان درگیر باشیم و فحاشی و موشک پراکنی کنیم، در حالی که دیدگاه جناح موافق دکتر روحانی معتقد است به جز رژیم اشغالگر قدس که اساسا مشروعیتی برای ما ندارد ارتباط با همه ملت ها و دولت ها در راستای توسعه فرهنگ صلح و دوستی منعی ندارد و ما می توانیم با همه کشور وارد مذاکره و گفت و گو شویم.
وی خاطرنشان کرد: دیدگاه دکتر روحانی بر این اصل استوار است که باید برای تقویت بنیه دفاعی کشور تلاش کرد و در عین حال با زبان منطق، گفت و گو و صلح با دنیا تعامل برقرار کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، زبان گشت ارشاد و زور را زبان جناح رقیب در عرصه سیاست داخلی دانست و گفت: اما در دیدگاه دکتر روحانی همه زنان و مردان جامعه ایرانی به میزانی از بلوغ و رشد دست یافته اند که بتوانند نجابت و پاکدامنی خود را حفظ کنند و نیازی به زور نباشد.
مازنی با تبریک روز جوان، بر نقش کلیدی زن در جامعه اسلامی تاکید و تصریح کرد: روز جوان آمیخته با نقش و حضور زنان در جامعه است، زیرا اگر نقش و جایگاه زن در جامعه ارج نهاده شود زنان هیچگاه پیر نمی شوند و حضور فعالی در جامعه خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: در دین اسلام زنان جامعه از جمله حضرت زهرا (س) همراه و همپای مردان فعالیت می کنند و دکتر روحانی نیز معتقد است زنان نه سایه به سایه بلکه شانه به شانه مردان باید در صحنه حضور داشته باشند.
این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین به نقش جوانان در بالندگی جامعه اشاره کرد و افزود: جوانان تا زمانی که جوان هستند خواستار اصلاح و تغییر بوده به نحوی که در پیروزی انقلاب اسلامی نیز جوانان نقش بسیار مهی داشتند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه نیز در این همایش اظهار کرد: حساسیت این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل بیشتر است، زیرا دکتر روحانی با همه مشقات و سختی ها قطار توسعه کشور را به حرکت درآورد و در این دوره با انتخاب از سوی مردم این قطار را باید به مقصد برساند.
محمد دهستانی ادامه داد: در این دوره جریان رقیب سعی دارد با استفاده از دین و احساسات مردم و مظلوم نمایی جریان حاکم بر هشت سال گذشته را در کشور احیا کند و کشور را به سمت هجمه و آشوب بکشاند اما چنین رفتارهایی در شخصیت دکتر روحانی نمی گنجد و راستگویی و صداقت را پیشه خود کرده است.
وی از طرفداران دکتر روحانی خواست تا خود را درگیر بحث های بی جهت و بیهوده نکنند و تنها به بیان عملکرد و دستاوردهای دولت یازدهم بپردازند.
دهستانی با بیان اینکه امید به زندگی در دولت تدبیر و امید افزایش پیدا کرد، افزود: برای اثبات این موضوع لازم است تا آمارهای مربوط به طلاق و ازدواج سال های قبل از دولت یازدهم و این دولت مقایسه شود.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه رای مردم نه انتخاب یک کاندیدای خاص بلکه انتخاب یکی از 2 گفتمان موجود در عرصه انتخابات است، افزود: این مردم هستند که با رای خود به یکی از این دو دیدگاه، تعیین می کنندکه کشور به سمت توسعه و ترقی حرکت کند یا در سیاهچاله ای قدیمی گرفتار شوند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سید سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احزار صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده ** انتشار :محمد رستگار/جهانبخش صفری
7363/6021/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.