به گزارش ایرنا، احمد امین یکشنبه شب در نشست جمعی از استادان دانشگاههای استان در ستاد مرکزی انتخاباتی حسن روحانی افزود: اکنون در آستانه انتخابات، اصولگرایان در مناظره ها یا نشست های سیاسی حاضر به قبول کردن مسئولیت و پاسخگویی در برابر عملکرد هشت ساله دولت های نهم و دهم نیستند و به سوالات دانشجویان و دانشگاهیان جواب نمی دهند.
وی گفت: در حالی که خاستگاه اصلی دولت نهم و دهم جریان اصولگرا بود و اصولگرایان در 2 انتخابات از این دولت ها حمایت می کردند اما اکنون حاضر نیستند مسئولیت عملکرد دولت اصولگرا را بپذیرند.
به گفته وی، در دولت های نهم و دهم شرایط به گونه ای بود که در حوزه سیاست خارجی چندین قطعنامه ضد ایرانی تصویب شد و حتی وزیر امور خارجه ایران زمانی که در آفریقا در حال رایزنی بود از کار برکنار شد و این برای نخستین بار در تاریخ دیپلماسی اتفاق افتاد.
این استاد دانشگاه گفت: در دولت های نهم و دهم شرایط اقتصادی به گونه ای بود که حتی خارجی ها ، پول نفت فروخته شده ایران را نمی دادند و نفت ایران یا صادر نمی شد یا اگر به مقدار کمی صادر می شد به اسم یک کشور دیگر صورت می گرفت.
امین افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم سیاست خارجی ایران شرایط خوبی پیدا کرد و حتی روابط بین المللی ایران با کشورها مختلف توسعه یافت و فروش نفت نیز در کشور رشد پیدا کرد و بسیاری از کارخانه های تعطیل شده دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.
به گفته وی، اکنون که در دولت تدبیر و امید دیپلماسی در شرایط مطلوبی قرار گرفت و نفت نیز روند فروش خود را از سر گرفت و شرایط کشور از نظر اقتصادی و بین المللی بهبود یافته است، نامزدهای اصولگرا مدعی پیروزی در انتخابات رئیس جمهوری شده اند.
وی نقش انتخابات را در توسعه سیاسی مهم دانست و گفت: یکی از مولفه های توسعه سیاسی برگزاری انتخابات است و در انتخابات به توسعه سیاسی و نقش احزاب در معرفی نامزدهای انتخاباتی باید توجه شود.
به گفته وی، از نظر کادرسازی ،حزب به معنای واقعی در ایران چندان وجود ندارد و برخی از حزب ها با استقرار دولت ها شکل می گیرند و در انتخابات با تابلوی حزب وارد می شوند و بعد دوباره فعالیت خود را تا انتخابات بعدی کاهش می دهند.
به گفته وی، در دوره اصلاحات توسعه سیاسی، مطبوعات مستقل و تشکل های مردم نهاد رشد چشمگیری داشت.
وی گفت: یکی از الزامات توسعه سیاسی قانونگرایی و توجه به اصل قانون است و قانون اساسی یکی از مهمترین شاخصه ها برای توسعه سیاسی در کشور است.
در این نشست جمعی از استادان دانشگاه های مختلف استان چهارمحال و بختیاری و دانشجویان سوال های خود را پیرامون سیاست روز و انتخابات مطرح کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار: محمود رئیسی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
2097 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.