به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در شهرستان لردگان موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر متخلف شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن شدند. از این متخلفان یک قبضه اسلحه برنو و یک قبضه اسلحه پنج تیر غیر مجاز کشف و ضبط شد.

در اقدام دیگری، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان چهار نفر متخلف را به جرم زنده گیری جوجه های نابالغ ده قطعه طرقه (چکاوک) در شهرستان کیار دستگیر کردند. این متخلفان ضمن پرداخت مبلغ بیست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده، جهت طی مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

گفتنی  است، بر اساس ماده 10 قانون شکار وصید، هرکس مرتکب اعمالی از قبیل؛ شکار وصید جانوران وحشی عادی بدون پروانه، شکار وصید بیش از میزان مندرج در پروانه ویا خلاف مقرارت وخارج از محل های مندرج در پروانه، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته واجزای آنها بدون کسب پروانه ویا مجوز از سازمان و از بین بردن رستنی‌ها از جمله قطع درختان، خارزنی، بوته کنی و تعلیف غیر مجاز در مناطق حفاظت شده وپناهگاه های حیات وحش وتجاوز وتخریب در این مناطق شود به جزای نقدی از یکصد هزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک تا شش ماه محکوم می‌شود.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 639737
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.