به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز یکشنبه در نشست خبری در هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای این استان افزود: از مجموع افراد تایید صلاحیت نشده 7 نفر در شورای اسلامی شهر و 29 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستا تایید نشده اند.
وی افزود: داوطلبان انتخابات در روستاها که صلاحیت شان تایید نشده است، می توانند اعتراض خود را به هیات عالی نظارت اعلام کنند تا پرونده آنها مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
به گفته نوریان، برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری 4 هزار و 720 نفر ثبت نام کردند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 104داوطلب تا پیش از بررسی صلاحیت ها در هیات های نظارت و 18داوطلب هنگام طرح پرونده ها در هیات اجرایی و نظارت از حضور در رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.
نوریان گفت: در مجموع تاکنون 190 نفر از ادامه حضور در رقابت های پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری انصراف دادند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان یک هزار و یک نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 103نفر را بانوان و 898 نفر را آقایان تشکیل می دهند.
به گفته وی، در این بخش از سوی هیات اجرایی، صلاحیت 33 نفر تایید نشده بود که با بررسی هیات های نظارت صلاحیت 26 نفر دیگر تایید شد.
نوریان افزود: در بخش انتخابات شورای اسلامی روستا نیز 3 هزار و 719 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 98 نفر را بانوان و 3 هزار و 621 نفر را آقایان تشکیل می دادند که در روند رسیدگی صلاحیت 29 نفر احراز نشد
نوریان بیان کرد: ساختار ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستا در این استان 3 درصد بانوان و 97 درصد را مردان و در انتخابات شورای اسلامی شهر نیز 10درصد را بانوان و 90 درصد را مردان تشکیل دادند.
به گفته وی، در این بین در حوزه انتخابات شهری 10 نفر دارای مدرک دکترا و در بخش روستا یک نفر دارای مدرک دکترا بود که مدرک تحصیلی نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراها 10درصد رشد داشته است.
وی افزود: انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در 40 شهر استان و 592 روستا برگزار می شود که نسبت به دوره گذشته در تعداد روستاها 30 درصد و در بخش شهری 11درصد رشد داشته است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوری اسلامی گفت:مشارکت حداکثری در انتخابات یک اصل و اساس است و این مساله غیر قابل بحث است.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
چهارمحال و بختیاری با حدود یک میلیون نفر جمعیت 40 شهر و بیش از 900 روستا دارد.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشار: جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.