به گزارش ایرنا، مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری روز شنبه در آیین راه اندازی این مرکز گفت: با توجه به گسترش و افزایش روزافزون فناوری اطلاعات روز دنیا، راه اندازی کسب و کارهای الکترونیکی و اینترنتی و توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است.
حسین عنایتی تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی و رونق کسب و کار الکترونیک، بستر محیط کسب و کار و حمایت از این دسته مشاغل از سوی شرکت پست با مشارکت شرکت های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری با جدیت دنبال می شود.
به گفته وی در مرحله نخست، ساماندهی پیک های موتوری شهرکرد و در ادامه شهرهای استان در راستای ارائه خدمات شهروندی و با هدف هماهنگی و یکپارچه کردن خدمات این صنف از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک پیگیری شد.
عنایتی افزود: فعال کردن پنجره واحد معرفی و فروش صنایع دستی خاص چهارمحال و بختیاری به صورت الکترونیک و فراهم کردن بستر خرید و فروش اینترنتی محصولات و صنایع دستی این استان از دیگر خدماتی است که در مرکز توسعه تجارت الکترونیک دنبال می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: با توجه به فراهم شدن بستر و زیرساخت فناوری اطلاعات و گسترش کسب و کارهای الکترونیک، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمام ظرفیت داخلی برای حمایت ار برنامه های فناورانه بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان با هدف ایجاد اشتغال حمایت می کند.
مرتضی بلالی با بیان فعال بودن حدود 800 هزار شماره تلفن همراه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پهنای باند اینترنت ورودی به استان 40 گیگا بایت است و این فرصت بسیار مناسب برای راه اندزای کسب و کارهای اینترنتی از طریق تلفن همراه است.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک در دنیا باید به سمت و سوی ایجاد کسب و کارهای الکترونیک و اینترنتی حرکت کرد.
اسماعیل پیرعلی افزود: زیرساخت و بستر گسترش کسب و کارهای نوین و اینترنتی در چهارمحال و بختیاری برای شرکت های دانش بنیان فراهم است.
وی با بیان اینکه بازاریابی و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری مهم ترین مشکل و مبحث این شرکتهاست، افزود: گسترش خدمات الکترونیک و اینترنتی و مرکز توسعه تجارت الکترونیک گام مهمی در راستای رفع مشکل بازاریابی تولیدات شرکت های دانش بنیان است.
مدیر مرکز رشد و توسعه تجارت الکترونیک شهرکرد نیز در این نشست گفت: گسترش تجارت الکترونیکی نیازمند فراهم شدن زیرساخت های فنی و ارتباطی و مخابراتی، فرهنگی، حقوقی و قانونی و مدیریتی و فرهنگ سازی است.
صادق صدری نژاد ادامه داد: هم اینک بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان خلاء بازاریابی و فروش وجود دارد که مراکز توسعه تجارت الکترونیک این خلاء را رفع می کند.
بنابراین گزارش در این آیین، تفاهم نامه همکاری در راستای تجاری سازی، توسعه و ارتقای دانش و تامین فناوری های مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری بین اداره کل پست و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری امضا شد.
کسب و کار و تجارت الکترونیک که بدلیل گسترش روز افزون فناوری اطلاعات در دنیا ایجاد شده است، تاکنون مزایایی همچون حذف محدودیت های زمانی و مکانی در تجارت، کاهش هزینه های مبادلاتی، دسترسی تولیدکنندگان و فروشندگان به مشتریان زیاد، دسترسی مصرف کنندگان به تامین کنندگان کالا و خدمات در سطح وسیع را به دنبال داشته است.
اما به اعتقاد برخی کارشناسان بخش فناری و اطلاعات و ارتباطات کسب و کار الکترونیکی در ایران به جایگاه و شاخص واقعی خود نرسیده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.