یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پوسترهای قالیباف با لباس‌های آنچنانی و در کنار هواپیما را فراموش نمی‌کنیم. آن مخارج تبلیغاتی شما را باور کنیم یا ادعاهای امروز ایشان را ؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نقاشی که به دعوت دانشجویان دانشگاه شهر کرد به این شهر سفر کرده بود در سخنرانی در جمع اعضای جمعیت اسلامی دانشجویان شهر کرد گفت: در دولت قبلی اتفاقی که در فضای سیاسی ما افتاده بود نتایجی وحشتناکی در کشور داشت که ما سال‌های سال عواقب آن را لمس خواهیم کرد. پر فراز و نشیب ترین دوره ما در دوران احمدی‌نژاد بود.

وی سیاست خارجه دشمن زا، را یکی از این آسیب‌ها خواند و تاکید کرد: بحران‌های اقتصادی و اجتماعی فراوان و لطمه مهمی که دوره احمدی نژاد به فضای دانشجویی وارد کرد تا سال‌ها جبران پذیر نیست. در کنار همه اینها دولت احمدی نژاد دولتی سیاست زدا بود. عنصر اصلی فعالیت سیاسی رقابت بود. وقتی رقبا و تمامی ابزارهای ارتباطی آنها با جامعه حذف شد، سیاست زدایی بدترین بلایی بود که دولت احمدی نژاد در کشور به وجود آورد.

وی افزود: تعلیق و تعطیلی تشکل‌ها و نشریات دانشجویی از برخی دانشگاه‌های تهران شروع شد و به شهرستان‌ها تسری پیدا کرد. بعد از ۸۸ با بهانه‌های واهی تمامی تشکل‌های دانشجویی منتقد تعطیل شد که این مهم قطعا سیاستی فراگیر بود. در مقابل تشکل‌های مقابل تقویت شد و حتی جایگزین تشکل‌های منتقد گردید و نام آنها را هم به یغما برد و سیاست زدایی و فرهنگ زدایی را در دانشگاه‌ها نهادینه کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: تنها سیاست‌زدایی و فرهنگ زدایی ضربه  دولت احمدی نژاد به دانشگاهها نبود، بلکه محروم کردن دانشجویان از مهارت آموزی سیاسی و اجتماعی در تشکل‌ها نیز اتفاق افتاد که بحران بسیار مهم تری است از سیاست زدایی و فرهنگ زدایی.

وی افزود: در واقع دولت احمدی‌نژاد یک نسل دانشجویی را از فعالیت سیاسی و نشریاتی و فرهنگی محروم کرد و ضربه بزرگی به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی ما وارد کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ و با روی کار آمدن دولت روحانی فضای کشور و دانشگاه‌ها رو به بهبودی رفت تاکید کرد: البته دولت روحانی بی‌عیب نیست، در فضای دانشگاه‌ها گشایش به وجود آورده است ولی هنوز مطلوب نیست. در فضای سیاسی و اجتماعی هم مطالبات ما محقق نشده است. منتها ما معتقدیم دولت روحانی در دور اول آواربرداری کرده است و در دور دوم ما می‌توانیم با تداوم دولت تدبیر و امید به بخشی از مطالبات خود برسیم.

وی درباره وضعیت فعلی کشور گفت: ما سال ۸۴ و پوسترهای آقای قالیباف با لباس‌های آنچنانی و در کنار هواپیماها را فراموش نمی‌کنیم. آن مخارج تبلیغاتی شما را باور کنیم یا ادعاهای امروز ایشان را؟! یک کاندیدای دیگر جریان اصولگرا نیز با منسوب کردن خود به شهید بهشتی و سردار سلیمانی می‌خواهد برای خودش اعتبار و پشتوانه سیاسی و مدیریتی بسازد. باید از ایشان پرسید که هدف از این انتساب ها چیست و خود شما در چنته چه دارید و چند مرده حلاجید؟؟

برنامه های واقعی شما برای اداره کشور چیست؟

وی با انتقاد از عملکرد سیاسی جریان محافظه‌کار گفت: این جریان سیاسی باید برای حمایت از احمدی‌نژاد در 84 و 88 پاسخگو باشد و به مردم بگوید که چگونه باید به آنها اعتماد مجدد شود؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.