به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز دوشنبه در همایش روز جهانی کارگر افزود: انتخابات یک آزمون الهی است از این رو توصیه می کنم مردم سخنان نامزدها را گوش بدهند و در نهایت با یک انتخاب عقلانی و دینی به فرد مورد نظر رای دهند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت و تلاش کارگران در جامعه تصریح کرد: کارگران نورچشمی هستند و امروز آنان در جبهه های مختلف از جمله عرصه دین، جهاد و فرهنگ فعال هستند.
نکونام ادامه داد: کار از خداوند نشات می گیرد و برای همه است از این رو کار و کارگر در دین مبین اسلام از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) بر الگوگیری از آن حضرت تاکید کرد و گفت: حضرت ابوالفضل (ع) همواره از اشتباه محاسباتی که انسان را دچار فتنه می کند و از مسیر حق منحرف می سازد، مبرا بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: در سال گذشته 14 هزار و 231 شغل جدید در استان ایجاد شد، درحالی که تعهد دستگاه های اجرایی استان در این حوزه ایجاد 9 هزار شغل بوده است.
سیدعباس جزایری، نرخ بیکاری این استان را 20.2 درصد اعلام کرد و گفت: این استان با دارا بودن 314 هزار و 412 نفر جمعیت فعال، بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور را داراست و شغل های ایجاد شده در استان جوابگوی این جمعیت نیست.
وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی های صورت گرفته در تلاش هستیم تا در سال جاری 18 هزار شغل در استان ایجاد نماییم.
به گزارش ایرنا، در این همایش که با عنوان 'تبیین نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی' نامگذاری شده بود، از خانواده شهید رضا رحمانی شهید شاخص کارگری استان، یک کارگر جانباز، هشت برگزیده مسابقات قرآنی کارگری و تعدادی از کارگران نمونه استان تجلیل شد.
11 اردیبهشت با عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.