به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: این پاسگاه خیرساز با اعتباری بیش از 1.8 میلیارد ریال با کمک 2 تن از خیران و دوستداراران محیط زیست کشور و هماهنگی صندوق ملی محیط زیست در بخش بازفت این استان احداث می شود.
شهرام احمدی در مراسم آغاز عملیات این پاسگاه محیط بانی افزود: این پاسگاه در زمینی با مساحت 500 مترمربع احداث می شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در بخش بازفت پاسگاه محیط بانی وجود نداشت، افزود: هم اکنون اکیپ های سیار وظیفه حفاظت از محیط زیست این بخش را برعهده دارند.
احمدی افزود: منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ از غنی ترین مناطق زیست محیطی منطقه زاگرس در چهارمحال وبختیاری است که از لحاظ تنوع زیستی، جانوری و گیاهی و وجود جنگل های بلوط و مناظر بکر طبیعی جزو منحصر به فردترین تنوع زیستی کشور است.
وی گفت: هم اکنون 21 پاسگاه محیط بانی در سطح استان فعال است.
به گزارش ایرنا، به استناد بند (و) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست منطقه‌ی خدا آفرین از 15مرداد سال 94 به مدت 5 سال شکار ممنوع اعلام شد و این‌ ممنوعیت برای حفظ و نگهداری گونه‌های نادر از قبیل‌ دوزیستان‌، خزندگان، کبک و پستانداران نادر و انواع پوشش گیاهی شاخص شامل لاله‌های واژگون، کرفس، بن سر، باریجه، بلوط و گونه‌های مختلف دارویی اعمال می‌شود.
منطقهی شکار ممنوع 'خدا آفرین' با مساحت 49 هزار و 300 هکتار در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ قرار دارد. مناطق چغاخور و خدا آفرین در استان بعنوان 'شکار ممنوع' معرفی شده است.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.