علی کاظمی باباحیدری روز شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان چهارمحال وبختیاری افزود: در برخی از دستگاه های نظامی و انتظامی و اجرایی از نیروهای بازنشسته برای تصدی گری در حوزه های دیگر استفاده می شود که این امر زمینه فعالیت و جذب جوانان جویای کار را کم می کند.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت کارشناسان زبده و بازنشستگان اظهار کرد: نباید بکارگیری دوباره این افراد فرصت شغلی جوانان را از بین ببرد و اگر از یک فرد بازنشسته برای مسئولیتی استفاده می شود، باید با همان حقوق و مزایای بازنشستگی باشد و حقوق و مزایای جدید در نظر گرفته نشود.
وی گفت: بکارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاه های اجرایی، دولتی و نظامی خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد اشتغال است و این امر نیاز به بازنگری دارد.
کاظمی با انتقاد از ماده 185 قانون مدنی که بازنشستگان دادگستری با 30 سال سابقه می توانند بدون شرکت در آزمون ویژه وکالت، همردیف جوانان عضو کانون وکلا شوند، افزود: هم اکنون در کشور بر بکارگیری نیروی جوان و اشتغال جوانان تاکید زیاد شده است.
وی گفت: یکی از معضلات کشور ما نبود شناخت کافی مردم از حق و حقوق خود است که ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس و وکلا به عنوان نمایندگان حقوقی مردم باید کمک کنند تا این حق و حقوق رعایت شود.
مدیرعامل کانون وکلای استان چهارمحال و.بختیاری نیز با اشاره به اینکه بیش از 300 وکیل عضو این کانون هستند، افزود: 65 درصد وکلای استان بیکار هستند.
ابراهیم کیانی افزود: بیکاری وکلا موجب شده در برخی مواقع نتوانند پروانه وکالت خود را تمدید کنند که اصلاح قوانین اشتغال و حقوق وکلا را می طلبد.
وی بیان کزذ: کانون وکلا موظف به ایجاد اشتغال برای وکلا نیست و باید از سوی دستگاه قضا این مهم پیگیری شود.
وی با اشاره به مشکلات و مسائل مهم از جمله مشکلات خانوادگی، جرائم بزرگ و مشکلات و جرائم بانکی و پولی و همچنین مسائل حوضه اب و محیط زیست در جامعه گفت: می توان از ظرفیت و تعامل وکلا و دولت و مجلس برای رفع این معضلات استفاده کرد.
وی نداشتن بیمه اعضای کانون وکلا و همچنین وکلا را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.