مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی بیانگر افزایش ابر و وزش باد شدید در سطح استان تا اواسط هفته است.
وی ادامه داد: طی این مدت بخصوص در ساعات بعدازظهر و شب رگبارهای شدید و پراکنده همراه با رعد و برق و تگرگ در برخی از مناطق استان پیش بینی می شود.
قطره سامانی تصریح کرد: بارش ها از عصر امروز و روز دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار است که منجر به وقوع سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد، بالا آمدن آب رودخانه ها می شود و گردشگران و عشایر در این مدت از اتراق و چرای دام ها در مناطق پرخطر خودداری کنند.
معان توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین به آلودگی هوای استان اشاره کرد و گفت: ذرات معلقی که از کشور عراق وارد ایران شده منجر به آلودگی بسیاری از استانهای جنوب غربی و غربی کشور شده و هوای استان را در وضعیت هشدار قرار داده است.
قطره سامانی خاطرنشان کرد: گرد و غبار تا سه روز آینده مهمان مردم استان است.
به گزارش ایرنا، میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری 488میلیمتر گزارش شده که این میزان در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 18 درصد کاهش دارد.
تغییرات اقلیمی، تغییر بارش ها از برف به باران و در پی آن خشکسالی های 9 ساله سبب شده تا منابع آب چهارمحال و بختیاری با کاهش شدید مواجه شود.
این استان سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و نیز تامین کننده بخشی از منابع آبی رودخانه دز است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.