منوچهر سلمان زاده روز پنجشنبه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میانگین سرعت خودروها 83 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.
وی ادامه داد: اطلاعات تردد 28 محور مواصلاتی چهارمحال و بختیاری با استفاده از 56 دستگاه تردد شمار به ‌صورت برخط به مرکز مدیریت راههای استان ارسال می شود.
به گفته وی، با هدف اطلاع از وضعیت ترافیک یکپارچه برای رفع گره ‌های ترافیکی نگهداری و ایمنی محورهای استان، مرکز مدیریت راههای استان تصاویر دریافتی از دوربین‌ های نظارتی نصب‌ شده در 16 نقطه از محورهای مواصلاتی استان را به ‌صورت برخط دریافت می کند.
سلمان زاده با بیان اینکه دوربین ‌های ثبت تخلف سرعت نیز به صورت شبانه ‌روزی تخلفات رانندگی را ثبت می‌ کند، گفت: 4 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان نصب و در نیمه اول امسال نیز محورهای شهرکرد - اصفهان و شهرکرد - بروجن - لردگان نیز به دوربین‌ های ثبت تخلف رانندگی تجهیز می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سیستم توزین در حال حرکت مطابق با آخرین فناوری ‌های به روز دنیا، با هزینه 8 میلیارد ریال اعتبار و با هدف ثبت تخلف اضافه تناژ ناوگان عبوری در محور بروجن - لردگان در این دولت نصب و فعال است.
سلمان زاده افزود: هم اینک 49 نقطه پرحادثه با اولویت اصلاح در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد رفع حادثه خیزی 27 نقطه برای سالجاری در اولویت کاری این اداره کل است.
به گفته وی، به طور میانگین حدود 490 میلیارد ریال اعتبار برای رفع 49 نقطه پرحادثه در استان نیاز است.
سه هزار و 732 کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که محورهای مواصلاتی این استان در مسیر استان های جنوبی و غربی قرار دارد.
7 اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.
براساس گزارش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری، 200 نقطه حادثه خیز و پیچ خطرناک و 151 گردنه شناسایی شده و کد دار در این استان وجود دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.