به گزارش ایرنا، سیدعباس جزایری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات این استان با موضوع هفته کار و کارگر ، نرخ بیکاری سال گذشته این استان را برغم تلاش های صورت گرفته در دولت یازدهم، 20.2 درصد اعلام کرد.
این درحالی است که کارشناسان اقتصادی چهارمحال و بختیاری معتقدند: نرخ بالای بیکاری این استان برغم ایجاد
این تعداد شغل در 3.5 سال فعالیت دولت یازدهم، نشان از بی ثباتی و اشتغال ناپایدار در دولت قبل است.
جزایری همچنین تصریح کرد: هم اکنون 42 هزار نفر در استان بیکار هستند که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در صورت ایجاد 20 هزار شغل پایدار، می توان نرخ بیکاری استان را به کمتر از 10 درصد کاهش داد.
وی نرخ مشارکت اقتصادی این استان را نیز 40 درصد اعلام کرد و گفت: این استان با دارا بودن 314 هزار و 412 نفر جمعیت فعال، بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به هفته کار و کارگر از تدوین 100 ویژه برنامه در جهت بزرگداشت این هفته اظهار کرد: عطرافشانی قبور شهدا، سرکشی از خانواده های شهدای کارگر، دیدار از بیماران بستری و تجلیل و تکریم از کارگران نمونه از جمله برنامه های هفته کار و کارگر در این استان است.
جزایری، حوادث ناشی از کار این استان را در سال گذشته 18 مورد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در سال 94 حوادث ناشی از کار استان 22 مورد بوده که با نظارت بیشتر بازرسان و آموزش های لازم بویژه به کارگران ساختمانی این حوادث هر ساله روند کاهشی داشته است.
وی همچنین از صدور یکهزار و 670 رای صادره در حوزه شکایت کارگری خبر داد و افزود: از این تعداد 406 پرونده منجر به سازش شده است.
جزایری، بیمه شدگان کارگری استان را 156 هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد 90 هزار کارگر اصلی هستند و مابقی بیمه رانندگان، ساختمانی و قالی بافی هستند.
به گزارش ایرنا، 5 تا 11 اردیبهشت ماه هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.