به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ، میزان تولید محصولات باغی، زراعی، شیلات و طیور درسال زراعی گذشته استان را بیش از یک میلیون و 380 هزار تن برآورد کرد.
وی میزان درآمد سالانه بهره برداران بخش کشاورزی این استان را افزون بر 30 هزارمیلیارد ریال برآورد و اظهار کرد: با بهره برداری از طرح های در دست اقدام بخش کشاورزی،دامی وطیوراستان از سوی مسئولان دولت تدبیر و امید در سال جاری تحولی درافزایش تولید و درآمد سبد خانوار این قشرایجاد شده است.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری در سال 95 با تولید 21 هزارتن آبزیان، رتبه نخست تولید ماهی سردابی (قزل آلا) کشور را کسب کرده است.
غریب از ایجاد بیش از 48 قفس پرورش ماهی سردابی در دریاچه کارون چهار در دو سال گذشته را یادآورشد و گفت: این تعداد قفس ظرفیت تولید بیش از 700 تن ماهی به تولید استان افزوده شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان در تولید محصول ، سیب زمینی، گردو،هلو شیر و گوشت رتبه های دوم تا پنجم کشور را دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید 63 هزار تن محصول چغندرقند سال زراعی گذشته در استان گفت: کارخانه قند این استان بعد از10 سال، امسال تعهد تحویل بیش از 20 هزارتن شکر به بازار مصرف کشور را ارائه کرده است.
غریب توضیح داد: با توجه به افت شدید سفره های زیرزمینی و کاهش بارندگی ها، بذر اصلاح شده زودرس و میان رس به حد کافی از سوی مسئولان متولی تامین و بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع می شود.
وی از توزیع بذر اصلاح شده ذرت زودرس علوفه ای یارانه دار و توصیه به کشت محصول پیاز و چغندر نشاء در مزارع استان خبر داد و اظهار کرد: با کشت گیاهان زراعی زودرس کاهش 15 درصد در مصرف آب کشاورزی ممکن خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت 880 هزار تن محصولات زراعی در سال زراعی گذشته را یادآور شد و گفت: این محصولات شامل گندم، جو، کلزا، پیاز، سیب زمینی، حبوبات، چغندرقند، ذرت و نباتات علوفه ای مانند یونجه و شبدر است.
استان چهارمحال و بختیاری با 900 هزار نفر جمعیت و قرارگرفتن در سرچشمه سه رودخانه کارون ، زاینده رود ، دز و داشتن بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک عشایری یکی از مناطق مستعد کشاورزی و قطب دامپروری کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی
6199/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.