بهمن عسگری سوادجانی  افزود: در دولت یازدهم 5 هزار گردشگر به استان وارد شده است این در حالی که پیش از آن تعداد گردشگران خارجی استان یک هزار و 700 نفر بود.

وی ادامه داد: بهبود مناسبات کشور در عرصه بین المللی سبب شد تا این تعداد گردشگران با اهداف اقتصادی و دیدن از مناظر طبیعی به استان سفر کنند.

عسگری همچنین از رشد 15 درصدی اقامت گردشگران داخلی در استان خبر داد و گفت: در سال 95 در حدود 650 هزار گردشگر داخلی در استان اقامت داشتند که در مقایسه با سالهای پیش از آن رشد خوبی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری استان در دولت یازدهم از رشد قابل توجهی برخوردار شده است، افزود: در 4 سال گذشته تعداد خانه های مسافر و اقامتگاه های بوم گردی استان از 15 به 105 مکان افزایش یافته است.

عسگری همچنین به رشد 182 درصدی تخت های اقامتی استان اشاره و تصریح کرد: تخت های اقامتی استان در دولت یازدهم از 850به 2 هزار و 400 تخت افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در دولت یازدهم مراکز رزرواسیون و اطلاع رسانی از یک به 11 دفتر و دفاتر خدمات گردشگردی استان از 25 به 43 دفتر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از مناطق بوم گردی کشور، دارای پتانسیل های مختلفی در حوزه گردشگری بویژه گردشگری طبیعی است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625712
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.