به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سلیمانی دشتکی در همایش هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد تأکید کرد: رژیم طاغوت در دوران پیش از انقلاب اسلامی همواره آزادیخواهان را سرکوب و دستورات استکبار جهانی و بیگانگان را اطاعت می کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) "جمهوریت" و "اسلامیت" را به عنوان دو اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار دادند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: البته در همان دوران تشکیل جمهوری اسلامی بسیاری قصد داشتند تا بدون توجه به رأی مردم حکومت اسلامی را تشکیل دهند که با مخالفت امام راحل مواجه شدند.

وی بیان داشت: در نهایت ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با ۹۸.۲ درصد آراء مردم ایران به جمهوری اسلامی ایران رأی آری دادند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به تلاش عده ای برای معرفی افرادی به عنوان اصلح در انتخابات اشاره و اضافه کرد: بینش و آگاهی بالای مردم همواره منجر به انتخاب افراد شایسته و توانمند در انتخابات مختلف خواهد شد.

وی عنوان داشت: در دوران انقلاب اسلامی ایران هر کجا به آرای مردم توجه شد، به موفقیت های مطلوب دست یافتیم.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی به عنوان یک اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا دوران اصلاحات مغفول ماند.

وی قانون شوراهای اسلامی را مطلوب و دارای برخی نواقص دانست و ادامه داد: باید اختیارات این شوراها افرایش یابد و کار مردم به خودشان سپرده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در روند برگزاری انتخابات بدون توجه به افکار مغرضانه برخی افراد، باید به نظرات مردم احترام گذاشته و نمایندگان شایسته و اصلح انتخاب شود.

وی یادآور شد: هر فردی به عنوان منتخب مردم مشخص شود، برای تمامی مردم، مسئولان و قشرهای مختلف قابل احترام است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: برگزاری انتخابات سالم و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی از مهمترین برنامه های مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

گفتنی است، در این نشست نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در این نشست مسایل توجیهی مورد نیاز در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای حاضران ارائه شد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردی بهشت امسال به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624776
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.