به گزارش ایرنا، سهراب رئیسی نافچی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد تاکید کرد: تاکنون 62 هزار و 500 جلد سند روستایی در این استان صادر و تحویل مالکان شده است.
وی با اشاره به صدور و تحویل 5 هزار و 500 جلد سند مالکیت در شهرهای زیر 250 هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری افزود: امسال سهمیه استان در بخش صدور و تحویل سند به متقاضیان واجد شرایط چهار هزار فقره است.
رئیسی نافچی به مقاومسازی و بهسازی 50 درصد مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در این راستا تاکنون 42 هزار فقره تسهیلات کم بهره از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پرداخت و چهار هزار سهمیه نیز برای امسال پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: به همین منظور نرخ مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش و مهاجرت معکوس از شهرها و برگشت به روستاها ارتقا یافت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پروژه 200 واحدی مسکن مهر این نهاد انقلابی تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان واجد شرایط می شود.
وی گفت: تاکنون اجرای طرح هادی و بهسازی معابر و فضاهای روستایی در 70 درصد روستاهای چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
رئیسی نافچی روستاهای واجد شرایط تهیه طرح هادی در چهارمحال و بختیاری را 308 مورد اعلام و تاکید کرد: 100 درصد تمامی این روستاها طرح هادی مصوب دارد.
وی افزود: برای تهیه و ابلاغ طرح های مصوب در این روستاها 600 میلیارد ریال در 15 تا 20 سال قبل هزینه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دولت یازدهم 10 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت 500 هزار متر مربع معابر 71 روستا در استان اختصاص پیدا کرد.
وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری امسال 450 میلیارد ریال پروژه همزمان با دهه افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) و سالروز تاسیس این بنیاد بهره برداری کرده است.
رئیسی نافچی اظهار کرد: 350 تا 450 هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بهره مندند.
چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 850روستا با جمعیتی افزون بر 480 هزار نفر است.
خدمات رسانی به روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام و باعث جلوگیری از مهاجرت های بی رویه می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
/2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.