به گزارش ایرنا، عبدالله قاسمی پیربلوطی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگار افزود: طرح حمایت از ایده های ثروت آفرین در قالب حمایت از دانشجویان دانشگاه، دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و افراد بومی اجرایی می شود.
به گفته وی، این دانشگاه به منظور حمایت از ایده های جوانان ، با کاهش بروکراسی اداری اقدام به هدایت و حمایت از ایده ها می کنند تا این ایده ها تبدیل به ثروت شود.
قاسمی از ایجاد 8واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت:این شرکت ها علاوه بر درامد زایی اشتغالزایی نیز می کنند و محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان در سایت ' آزاد اکسپو' نیز ارایه شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ارتقا سطح علمی این دانشگاه در ایران خبر داد و گفت: هم اکنون این دانشگاه در حوزه چاپ مقالات مرجع و قابل استناد، جزو یکصد دانشگاه برتر ایران است و در بین واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی یکی از 10 واحد برتر محسوب می شود.
وی از تجهیز آزمایشگاهی این دانشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون آزمایشگاههای این دانشگاه در سامانه ساها که 11هزار واحد آزمایشگاهی عضو دارد به عضویت در آمده است و یکی از مجهز ترین و معتبرترین واحدهای آزمایشگاهی کشور در این استان قرار دارد.
قاسمی اظهار کرد: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در کشور 30درصد است که در چهارمحال و بختیاری این امر تاکنون محقق شده است.
وی از طرح افزایش درآمدهای غیر شهریه ای در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: قرار است امسال 20درصد از درآمد این دانشگاه از محل در آمدهای غیر شهریه ای مانند فروش محصولات دانش بنیان، طرح های علمی و پژوهشی ، محصولات کشاورزی دانش بنیان، کلینیک های تخصصی ، دوره های ضمن خدمت، برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی باشد تا به دانشجویان برای افزایش شهریه فشار وارد نشود و این درصد در سال 1400به 40درصد خواهد رسید.
قاسمی اظهار کرد: براساس تفاهمنامه ای که با بانک قرض الحسنه مهر به امضا می رسد قرار است به دانشجویان کارشناسی تا مقطع دکترا وامهای 50تا 150میلیون ریالی پرداخت شود و علاوه بر این بخشی از وامهای دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود.
وی در خصوص تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز گفت: در مقطع ارشد و دکترا هم اکنون گام های بلندی برداشته شده است و توسعه آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه ازاد اسلامی استان زمینه جذب دانشجویان را فراهم کرده است.
به گفته وی، هم اکنون 8 هزار و 300دانشجو در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیل هستند و نزدیک به یکصد رشته مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری فعال شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جوسازی علیه این دانشگاه در دوره های گذشته نیز گفت:در دوره های گذشته با سیاست های که داشتند علیه این دانشگاه جو سازی کردند تا واقعیت های علمی را به گونه ای دیگر جلوه دهند و به دانشگاه ازاد اسلامی تاختند.
قاسمی گفت: تعداد اعضا هیات علمی ،استادان و مربیان این دانشگاه به حدود 320نفر رسیده است که به اندازه تعداد استادان مجموع دانشگاه های استان است.
به گفته وی، تاکنون 50هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چهارمحال و بختیاری دانش آموخته شده اند که بخشی از این دانشجویان نیز اشتغال دارند و یا زمینه اشتغال آنها در استان یا بیرون از استان در ادارات و نهادها یا بخش خصوصی فراهم شده است.
وی گفت: هم اکنون 23کانون دانشجویی و 5تشکل سیاسی فرهنگی در دانشگاه ازاد اسلامی از سوی دانشجویان فعال شده است.
قاسمی توسعه مدارس سما در نقاط مختلف استان را از دیگر برنامه های این دانشگاه دانست و گفت: تاکنون در شهرهای لردگان و اردل مدارس سما دایر شده است و در سایر شهرستانها نیز این مدارس زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی با کادر مجرب دایر می شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری دارای واحدهای دانشگاهی در شهرهای استان است که بخشی از بار علمی استان را برای ترتیب نیروی متخصص برعهده دارد.
چهارمحال و بختیاری دارای 60هزار دانشجو است که حدود 8هزار از این دانشجویان در دانشگاه ازاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تحصیل می کنند.
خبرنگار و انتشار دهنده:محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.