محمدتقی نظرپور روز سه شنبه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت راه و شهرسیازی براساس قانون متعهد شده است تا فضاهای آموزشی در طرح مسکن مهر احداث کنند، اما برخی از این طرح ها بدون توجه به تعهدات احداث شده است.
وی پیش بینی کرد: مابقی کلاس های درس بدلیل کمبود فضاهای آموزشی در سطح کشور تا پایان برنامه ششم توسعه ایجاد خواهد شد.
نظرپور افزود: تاکنون سیستم های گرمایشی و سرمایشی 50 درصد مدارس کشور نزدیک به 130 هزار کلاس درس استانداردسازی شده و پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه نیز مابقی کلاس های درس استانداردسازی شود.
وی با اشاره به اهمیت بحث مقاوم سازی و بهسازی فضاهای آموزشی کشور گفت: برای اجرای طرح مقاوم سازی نیاز است تا ساختمان های آموزشی تخلیه و فضاهای آموزشی مناسب برای برگزاری کلاس های درس تامین شود، اما تخلیه نکردن بموقع مکان ها، اجرای این طرح را کند کرده است.
وی همچنین در جمع رسانه های استان چهارمحال وبختیاری گفت: سال گذشته 40 درصد تعهد خیران در امر مدرسه سازی محقق شد و استان چهارمحال وبختیاری نیز از استان های پیشرو در این زمینه بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 20 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیران ساخته می شود، افزود: تعهد خیران مدرسه ساز در سال گذشته 9 هزار میلیارد ریال بود که 40 درصد آن جذب شد.
وی گفت: هم اکنون استان سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که نیازمند سرمایه گذاری بیشتر خیران در زمینه مدرسه سازی است.
وی افزود: در بودجه امسال کل کشور ردیف اعتباری پیش بینی شده تا خیران 50 درصد اعتبار مورد نیاز یک مجموعه را فراهم و مابقی اعتبار را نیز دولت تامین نماید و مدارس پس از احداث به نام فرد خیر ثبت شود.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.