به گزارش ایرنا، بارش باران که از شب بیست و ششم فروردین آغاز شد، موجب آبگرفتگی ایلراهها و راه های روستای شهرستان کوهرنگ در روز یکشنبه شد.
فرماندار کوهرنگ از هدایت و اسکان 10 هزار دام سبک عشایر به محلهای امن شهری و روستایی از بامداد روز یکشنبه خبر داد.
مرتضی زمانپور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:با وجود توصیه به عشایر کوچرو مبنی بر رعایت زمان تقویم کوچ، عده ای از عشایر بدون توجه به برنامه زمانبندی شده ، اقدام به کوچ زودهنگام از مناطق قشلاقی گرمسیری خوزستان به مناطق ییلاقی کوهرنگ کردند.
وی خطر آفرین بودن مسیل و دره ها در زمان بارندگی برای اسکان عشایر را یادآورشد و گفت: در فصل بهار طغیان رودخانه های محلی نیز دور از انتظار نیست.
زمانپور از آماده باش کامل دستگاه های اجرای کوهرنگ برای امداد رسانی احتمالی به مناطق عشایری و روستای شهرستان از شب گذشته خبر داد و توضیح داد: تعداد ی از خانوارهای گرفتار شده در باران ، در اماکن امن اسکان یافتند و مایحتاج اولیه زندگی نیز برای آنها فراهم شد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری میزان بارش شنبه شب تا صبح روز یکشنبه در شهرستان کوهرنگ را 12 میلیمتر اعلام کرد و گفت: با پیش بینی انجام شده این سامانه تا اواخر روز یکشنبه در منطقه فعال خواهد بود.
شاهرخ پاسا افزود: با نقشه های پیش یابی این سامانه تا اواخر روز یکشنبه بخشی از شهرستانهای غرب استان را نیز در برخواهد گرفت.
شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری مسیر عبور بیش از 800 هزار از دام عشایر کوچرو در زمان کوچ بهاره و پاییزه است که این کوچ از مسیر گردنه چری ، شاه منصوره ، تاراز به استان خوزستان انجام می شود.
شهرستان کوهرنگ در 90کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایری کشور است.
خبرنگار: پروین علیخانی -مرتضی شاهوردی **انتشار دهنده:محمود رئیسی
/2097/9852/6199
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.