سیدعباس جزایری روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان افزود: درحالی که دستگاه های اجرایی استان متعهد به ایجاد 9 هزار و 121 شغل در سال جاری بودند اما با تلاش های انجام گرفته شاهد تحقق 125 درصدی این تعهد هستیم.


وی نرخ مشارکت اقتصادی در استان را 40.2 درصد اعلام کرد و گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان و افزوده شدن جمعیت جویای کار به جمعیت فعال سبب شده تا شاهد افزایش نرخ بیکاری در استان باشیم.


مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان اظهار کرد: برای اجرای این طرح در مرحله نخست 15 روستا در 9 شهرستان استان هدفگذاری شده است.


محمود تقی پور با بیان اینکه آموزش های ارائه شده از سوی فنی و حرفه ای بسترساز اشتغالزایی است، افزود: طی سالجاری 13 هزار و 832 نفر در بخشهای مختلف دولتی آموزش های لازم را در حوزه های مختلف فرا گرفته اند.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 177 آموزشگاه دولتی و خصوصی فنی و حرفه ای ویژه خواهران و برادران در سطح استان فعال است که از این تعداد 157 آموزشگاه آزاد، 13 مرکز دولتی ثابت و 5 مرکز سیار است.

 

گفتنی  است ،  در این نشست 2 شغل جدید تحت عنوان 'تولید، تهیه و بسته بندی روغن شترمرغ' و 'تولید پودر قارچ' با تصویب اعضا به شغل های فعال در استان اضافه شد.
همچنین چهار فقره طرح اشتغالزایی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارگره معرفی شده بود، برای دریافت تسهیلات در این کارگروه به تصویب رسید.

 

۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610767
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.