به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به محقق شدن تعهد میراث فرهنگی و صنایع دستی استان برای ایجاد زمینه اشتغال هزار نفر اظهار داشت: ضمن اینکه در 3 سال گذشته نیز زمینه اشتغال 38 هزار شغل در استان فراهم اما با این وجود نرخ بیکاری در استان همچنان بالا است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان 40 درصد است، افزود: ورود متولدین دهه‌های 60 و 70 به بازار کار، فعال شدن بسیاری از واحدهای صنعتی استان مانند کارخانه حجاب، نیترات پتاسیم و فولاد، بیکار شدن شاغلان کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل ظهور نیروی کار ارزان و برگشتن آنها به استان از جمله علل افزایش نرخ بیکاری در استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به رکود مسکن بیان کرد: با جهت‌دهی سرمایه‌های مردمی به سمت تولید و مهار تورم سرمایه کمتری به بخش مسکن در نتیجه افزایش بیکاری در این بخش شد.

سلیمانی با اشاره به به اهمیت بخش خصوصی خطرنشان کرد: بخش خصوصی می‌تواند نقش زیادی در جذب سرمایه‌گذاران داشته باشد که از همین رو لازم است توجه بیشتری به این مسئله شود.

وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه در استان توسط سازمان برنامه و بودجه تنظیم و ابلاغ شده، ضمن اینکه سند آمایش سرزمین نیز تا پایان سال مالی جاری تدوین می‌شود و این به معنی این است که ما در استان از نظر برنامه مشکلی نداریم و باید به فکر عملی کردن تعهدات و تقسیم کار باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 20 تا 30 پروژه در استان بیان کرد: در صورت اجرایی شدن این پروژه‌ها مشکل بیکاری استان رفع می‌شود.

سلیمانی با اشاره به زیر کشت بردن 7 هزار و 100 هکتار از اراضی استان توسط منابع طبیعی و جهادکشاورزی افزود: جهادکشاورزی 4 هزار و 200 هکتار و منابع طبیعی بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی استان را به کشت گیاهان دارویی، درختان مثمر با نیاز آبی کم و گل محمدی اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610130
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.