حمید رضا دانش شهرکی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با پیش بینی انجام شده بیش از 3 هزار و 500 هکتار زمین زراعی استان به محصول ذرت و 2 هزار هکتار نیز به چغندرقند اختصاص یافته است.
وی همچنین از کاهش 800 هکتاری کشت برنج در شهرستان های اردل و لردگان بدلیل کمبود آب در سال زراعی گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن خبر داد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیش بینی انجام شده در بهار امسال بیش از 5 هزار هکتار از زمین های زراعی استان به کشت سیب زمینی و 7 هزار و 500 هکتار نیز به کشت حبوبات اختصاص خواهد یافت.
وی تاکید کرد: با توجه به افت شدید سفره های زیرزمینی و کاهش بارندگی ها، بذر اصلاح شده زودرس و میان رس به حد کافی بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع می شود.
وی از توزیع بذر اصلاح شده ذرت زودرس علوفه ای یارانه دار و توصیه به کشت محصول پیاز و چغندر نشاء در مزارع استان خبر داد و اظهار کرد: با کشت گیاهان زراعی زودرس کاهش 15 درصد در مصرف آب کشاورزی ممکن خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برداشت 880 هزار تن محصولات زراعی در سال زراعی گذشته را یادآور شد و گفت: این محصولات شامل گندم، جو، کلزا، پیاز، سیب زمینی، حبوبات، چغندرقند، ذرت و نباتات علوفه ای مانند یونجه و شبدر است.
وی افرود: سالانه 140 هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.