به گزارش ایرنا، براساس آمار و اطلاعات سازمان هواشناسی طی روزهای اخیر دمای هوا در بسیاری از مناطق چهارمحال و بختیاری به زیر صفر رسیده که این وضعیت خطر سرمازدگی شکوفه درختان را افزایش داده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در همین خصوص به خبرنگار ایرنا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (15 و 16 فروردین) دمای هوا در شهرکرد به چهار درجه زیر صفر، در سامان به 2 درجه زیرصفر، دزک به 3 درجه زیر صفر و در شهرهای بلداجی، شلمزار، کوهرنگ، سورشجان، سفید دشت و جونقان به منفی یک درجه سانیتیگراد رسیده که پیش از این هشدارهایی در خصوص سرمازدگی باغات اطلاع رسانی شده بود.
مهرداد قطره سامانی افزود: دمای هوای فردا در بیشتر نقاط استان به زیر صفر درجه می رسد که کشاورزان برای جلوگیری از وارد شدن خسارات بیشتر به باغات خود ضروری است تا نکات لازم را رعایت کنند.
مدیر امور باغبانی چهارمحال و بختیاری نیز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از وارد شدن خسارت هایی بر باغات استان خبر داد و گفت: طبق برآوردهای اولیه پیش بینی می شود 10 درصد باغات دچار سرمازدگی شده باشند اما هنوز آمار دقیقی اعلام نشده است.
ابراهیم شیرانی افزود: هرچه دوره رشد شکوفه درختان کامل تر شود مقاومت آنها در برابر سرما کمتر می شود از همین رو دمای بالای صفر بهترین دما برای وضعیت فعلی شکوفه های درختان است.
چهارمحال و بختیاری 248 هزار هکتار زمین کشاورزی شامل 145 هزار هکتار زمین زراعی، 41 هزار هکتار زمین باغی و 62 هزار هکتار زمین آیش دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.