به گزارش روز شنبه ایرنا، به دنبال تغییر شرایط جوی و ورود یک سیستم بارش زا به منطقه ، بارش برف این استان را فرا گرفت و اکنون بارش در شهرستان کوهرنگ ادامه دارد.
فرماندار کوهرنگ از امداد رسانی به یکهزار نفر مسافر نوروزی گرفتار در برف در محورهای ارتباطی این شهرستان در شامگاه جمعه خبرداد و گفت: این تعداد مسافر بدلیل کولاک شدید در گردنه ها و نداشتن زنجیر چرخ از ادامه راه بازمانده بودند که در اماکن عمومی بین راهی اسکان موقت گرفتند.
مرتضی زمانپور اظهارکرد: بارش برف که روز گذشته موجب بسته شدن راه ارتباطی 30 روستا در بخش' موگویی' ، 'صمصامی' و منطقه 'لبد ' شده بون با تداوم بارش راه ارتباطی این تعداد روستا همچنان مسدود است و ماموران راهداری با تلاش شبانه روزی درصدد بازگشایی این محورهای روستایی هستند.
وی از ایجاد اختلال در تلفن ثابت در برخی از مناطق روستایی شهرستان کوهرنگ از روز گذشته را یادآور شد و گفت: مسئولان ستاد حوادث شهرستان برای تعمیر وبرقراری ارتباط شبکه تلفن به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.
فرماندار کوهرنگ گفت: تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان توریستی در طول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: همه مدارس، سالن های ورزشی و اماکن عمومی برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است.
زمانپور به مسافران نوروزی که قصد عزیمت به شهرستان کوهرنگ را دارند توصیه کرد : با توجه به نفوذ یک سامانه بارش زا و تداوم آن تا اواسط هفته آینده،خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی مجهز و قبل از حرکت از وضعیت جوی و محورها و گردنه های منتهی به این شهرستان آگاه شوند.
فرماندارکوهرنگ تصریح کرد: بنابر گزارش های رسیده هم اکنون همه محورهای ارتباطی شهرستان باز و تردد وسایط نقلیه به علت لغزندگی جاده ها و بارش برف به کندی صورت می گیرد.
مدیرهواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز از نفوذ یک سامانه بارشی از اواخر هفته گذشته به استان خبرداد و گفت: با پیش بینی انجام شده این سامانه تا اواسط هفته جاری هوای منطقه را تحت تاثیر قرارخواهد داد.
شاهرخ پارسا میزان بارندگی در شبانه روز گذشته در شهرکرد، کوهرنگ ، لردگان ، اردل و بروجن را به ترتیب 32،77،17و26 میلیمتراعلام و ارتفاع برف شب گذشته در مرکز استان را نیز 9 سانتیمتر اعلام کرد.
کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و دز می باشد و یکی از مناطق توریستی استان و کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی
6199/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.