به گزارش ایرنا، صفدر فرامرزی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: مجموع بدهی های بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد از ابتدای امسال تاکنون 900 میلیارد ریال است که 60 درصد از بدهی های معوق پرداخت شد.
وی ادامه داد: برهمین اساس بدهی موسسات دولتی - دانشگاهی تا پایان مردادماه، موسسات دولتی - غیردانشگاهی و موسسات خصوصی تا پایان شهریورماه و داروخانه ها تا پایان مهرماه پرداخت شد.
فرامرزی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت هزینه های بسیاری بر دولت تحمیل کرد، افزود: این در حالی است که این امر مانع خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان نشد و ضریب رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده به 95 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین با اجرای طرح تحول نظام سلامت، ضریب هزینه های درمان از جیب مردم از 60 درصد به کمتر از 15 درصد کاهش یافته است.
فرامرزی، جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان را 635 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 475 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار دارند که از خدمات درمانی رایگان بهره مند هستند.
وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت 50 هزار نفر در استان که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، بیش از 95 درصد از اعتبارات بیمه سلامت از طریق دولت تامین می شود که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش هزینه های تحمیل شده بر دولت از یکی سو و خالی بودن خزانه از سوی دیگر، بدهی این نهاد به موسسات طرف قرارداد افزایش چشمگیری پیدا کرد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.