به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در همایش نکوداشت 'حاج قربانعلی رئیسی دهکردی' از جمله خیر فعال در طرح های بخش های مختلف در چهارمحال و بختیاری ،در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد تاکید کرد: خیران این استان با اجرای طرح های مهم در کشور توانسته اند نام استان را بر بلندای ایران اسلامی جاودانه کنند.
وی افزود: برخی حوادث مانند سیل، زلزله، تصادفات، بیماری ها‌، نداشتن شغل، جنگ، تحریم های ظالمانه و حوادث غیر مترقبه، باعث نیازمند شدن برخی افراد جامعه می شود که چشم این خانواده ها به کمک خیران است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: کمک های خیرخواهانه افراد خیر باعث تسهیل در روند زندگی نیازمندان خواهد شد.
وی یادآور شد: انجام امور خیریه در دین اسلام سفارش شده است و در فرهنگ ایرانی خیران از جایگاه و ارزش بالایی برخوردارند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خیران الگوهای مطلوبی از مقام انسان سازی در جامعه هستند.
وی با اشاره به اقدامات بسیار مطلوب حاج قربانعلی رئیسی دهکردی در ابعاد مختلف شامل کمک به زندانیان و خانواده های آنان، مدرسه سازی، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و غیره گفت: چهارمحال و بختیاری از نداشتن نیروی انسانی بانفوذ اثرگذار در کشور رنج می برد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: فاصله گرفتن از نظرات سلیقه ای، شخصی و سیاسی نقش مهمی دستیابی به شاخص های توسعه ای دارد.
وی افزود: بهره مندی از توان نیروهای متخصص بدون توجه به خط و ربط سیاسی باعث تحقق ارتقای کمی و کیفی زیرساخت ها در استان می شود.
معاون پشتیبانی و فنی بنیاد برکت کشور نیز گفت: وسعت سریع جریان های نیکوکاری در ایران باعث سهولت در خدمات رسانی به نیازمندان شده است.
مرتضی رئیسی دهکردی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا نمی توان جریان های خیری و نیکوکاری به وسعت ایران اسلامی را پیدا کرد.
وی یادآور شد: در خارج از مرزهای کشور انجام فعالیت های خیری تنها با اهداف سیاسی و جناحی انجام می شود.
رئیسی دهکردی اظهار کرد: گسترش فرهنگ خیری و واگذاری امور به مردم یکی از راه های افزایش فعالیت های خداپسندانه در جامعه است.
وی گفت: یکی از مهمترین مشوق های انجام امور خیریه در ایران وجود گرایشات ملی، مذهبی و دینی است.
معاون پشتیبانی و فنی بنیاد برکت کشور تاکید کرد: تجلیل از افراد خیر و نیکوکار در بخش های مختلف در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود افراد متمکن فراوان در مرکز چهارمحال و بختیاری و سایر نقاط استان افزود: گذشت از مادیات و حرکت در مسیر امور خیریه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
رئیسی دهکردی تصریح کرد: مسئولان جذب افراد خیر در بخشهای مختلف و تسهیل در روند فعالیت های خیری را با جدیت دنبال و اجرایی کنند.
رئیس ستاد نکوداشت حاج قربانعلی رئیسی دهکردی نیز گفت: تجلیل از خیران در زمان حیات و قبل از فوت مهمترین هدف برگزاری این مراسم محسوب می شود.
فرهاد رئیسی دهکردی اظهار کرد: تشویق خیران انگیزه هدایت بسیاری افراد سرمایه دار به سمت و سوی انجام امور خیری را تقویت می کند.
وی افزود: مدیران چهارمحال و بختیاری در تسریع انجام پروژه های خیری نقش مؤثری داشته اند.
به گزارش ایرنا، حاج قربانعلی رئیسی دهکردی با 82 سال عمر از خیران مطرح و بنام چهارمحال و بختیاری در سطح ملی و منطقه است.
این فرد خیر افزون بر 30 پروژه خیری در زمینه ساخت مدرسه، احداث مراکز بهداشتی و درمانی، مسجد سازی، تجهیز مدارس، کمک به خانواده های زندانیان، امور فرهنگی و سایر حوزه های خیری در استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.