به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز سه شنبه در مجمع سالانه هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود:این ستاد متشکل از کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف است که با همکاری دستگاههای نظارتی با
با هر گونه بی انضباطی و بی اخلاقی در فوتبال برخورد می کند.
وی گفت: در این زمینه ستاد مذکور با هر گونه ناهنجاری در فوتبال برخورد می کند و چنانچه کسانی در این زمینه ادعای کردند به ادعای مطرح شده آنان رسیدگی می شود.
تاج گفت: فوتبال ایران از پاک ترین رشته های ورزشی است و فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی از جاذبیت بالایی برخوردار است و در ایران نیز فوتبال طرفداران فراوانی دارد و اکنون فوتبال بیشتر برنامه های ورزشی را به خود اختصاص داده است.
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: داوری از مزیت های فوتبال ایران است، که گاهی توسط تعداد اندکی از تماشاگرنماها مورد توهین قرار می گیرند از این رو فدراسیون فوتبال مصمم به حمایت از داوران است و در این زمینه نیز طرح حمایت از داوران را اجرا می کند.
به گفته وی،فوتبال ایران با کمترین سرمایه گذاری بیشترین پیشرفت را در آسیا داشته است به گونه که مجموع اعتبارات فدراسیون 400میلیارد ریال است با این وجود ایران در رده سنی نوجوانان، جوانان، فوتبال ساحلی و فوتسال به جام جهانی صعود کرده است.
تاج گفت: مجموع گردش مالی در فوتبال ایران در لیگ برتر یک هزار و 600میلیارد ریال است در حالی که این اعتبار تنها پول خرید چند بازیکن باشگاههای حوزه خلیج فارس است.
وی دریافت حق پخش مسابقات را یکی از حقوق اصلی فدراسیون و باشگاهها دانست و گفت: سال 96 سال'تر سالی ' فوتبال ایران خواهد بود.
وی گفت: با نشستی که به تازگی با رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد،مقرر شد این سازمان حق پخش مسابقات را به فوتبال ایران پرداخت کند.
تاج یاد آور شد: مصوبه ای قانونی وجود دارد که براساس آن میزان درآمدها از حق پخش مسابقات بخشی به باشگاهها و بخشی به صدا و سیما خواهد رسید.
به گفته وی،سهم فوتبال از حق پخش مسابقات بین 60تا 70درصد است و سازمان صدا و سیما باید این مبلغ را به فوتبال بپردازد.
وی گفت: در فوتبال بانوان نیز ایران گام های بلندی برداشته است اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این حوزه انجام شود.
وی گفت: سال آینده استان یزد میزبان مسابقات باشگاههای ساحلی جهان است و فدراسیون ایران توسعه فوتبال ساحلی را
در دستورکار قرار دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فوتبال در این استان با وجود کمبود امکانات طرفداران زیادی دارد.
عبدالرحمان قاسمی افزود: هیات فوتبال در رده های سنی مختلف چهارمحال و بختیاری فعالیت گسترده و خوبی دارد و نیازمند حمایت بیشتر فدراسیون است.
رئیس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان یکی از قطب های مهم داروی فوتبال کشور است.
طهمورث حیدری افزود: انتظار است امتیاز یک تیم فوتبال در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور از سوی فدراسیون به این استان اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا،در این مجمع از یدالله جهانبازی که از دنیای داوری لیگ برتر فوتبال خداحافظی کرده بود به همراه بهمن شمس داور پیشکسوت و ناظر لیگ فوتبال و تعدادی از بانوان داور استان قدردانی شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.