به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز سه شنبه در نشست با معاون استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:تاکنون چهار رده از فوتبال ایران به جام جهانی صعود کردند و با صعود تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی روسیه، ایران نیز در زمره کشورهای تاریخ ساز فوتبال می شود.
وی گفت: تیم های ملی نوجوان، جوانان، فوتبال ساحلی و فوتسال در جام جهانی حضور داشتند که با صعود تیم فوتبال بزرگسالان به جام جهانی، ایران پس از بزریل دومین کشوری است که در چهار رشته و رده فوتبالی در جام های جهانی شرکت می کند.
به گفته وی، با برنامه ریزی انجام شده در فوتبال ایران در چند سال اخیر ،صعود تیم ملی ایران به جام جهانی روسیه ،مهمترین اتفاق ورزشی ایران خواهد بود و چه قبل و چه پس از انقلاب در فوتبال این اتفاق بزرگ رخ نداده است.
رئیس فدراسیون فوتبال به اجرای طرح استعدادیابی به صورت منطقه ای از سال 96 در کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح 9منطقه فوتبالی در کشور در نظر گرفته شده است و تیم های پایه استانها در این طرح دسته بندی شده اند و در نهایت انتخابی تیم ملی نوجوانان از همین مسابقات خواهد بود.
به گفته وی، برای اجرای طرح استعدادیابی در استان 90 نفر از کارشناسان فوتبالی با فدراسیون همکاری خواهند کرد.
وی، تصویب اختصاص 27صدم درصد از ارزش افزوده مالیات در کشور به ورزش را مهمترین نوید برای ورزشهای استانهای ایران دانست و گفت: براساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال آینده 27صدم درصد از مالیات ارزش بر افزوده به توسعه ورزش در استانها اختصاص خواهد یافت.
تاج گفت: میزان احتمالی این ارزش افزوده 10هزار میلیارد ریال است که ورزش استانها را از سال آینده متحول می کند و اتفاق بزرگی برای کشور است.
وی، با تقدیر از رسانه ها در امر پوشش برنامه ها و مسابقات فوتبال در کشور گفت: رسانه های کشور نقش مهمی در معرفی ویژگی ها ورزش دارند و باید قدردان آنها بود، هر چند تعداد انگشت شماری از نشریه ها به جای پرداختن به اصل ورزش به حاشیه ها مشغول اند.
به گفته وی، این چند نشریه در مساله ' کی روش ' (سرمربی تیم ملی) و برانکو (سرمربی تیم پرسپولیس)، مرثیه خوانی می کردند و حتی برای فوتبال مرثیه سرایی کردند.
به گفته وی، خوشبختانه مساله کی روش و برانکو حل شد و این دو به فوتبال کمک می کنند و حتی بازیکنان پرسپولیس نیز از سوی کی روش به تیم ملی دعوت شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فوتبال در این استان در نزد جوانان از جایگاه مهمی برخوردار است و نیازمند حمایت فدراسیون است.
سیامک سلیمانی دشتکی افزود: مجموع بودجه ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در سال 300میلیون تومان است که با اختصاص 27صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش کشور و سهم استان، ورزش در این منطقه دگرگون و متحول خواهد شد.
به گزارش ایرنا،رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مجمع سالانه هیات فوتبال استان به شهرکرد سفر کرده است.
تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه با تیم های قطر،چین، ازبکستان، کره جنوبی ،سوریه همگروه است و کارشناسان فوتبالی معتقدند با توجه به نتایج مطلوبی که کسب کرده است می تواند به جام جهانی صعود کند.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.