به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی روز یکشنبه در همایش جوانان انقلابی که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با عنوان ' معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی' برگزار شد، افزود: دانشگاههای کشور به جای پرداختن به آموزش صرف دانشجویان به مساله کارآفرینی و فضای کسب و کار توجه کنند.
وی تصریح کرد: نظام آموزش عالی کشور پاسخگوی مطالبات و انتظارات اقتصاد کشور نیست و رابطه بین دانشگاه و صنعت و صنعت با دانشگاه باید تقویت شود و باید دانشگاهها بتوانند با تولید ایده به محصول و علم به ثروت در حوزه اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.
به گفته وی، تا زمانی که خلاقیت و نوآوری در دانشگاهها نهادینه نشود و مهارت آموزی و کارآفرینی در دانشگاهها محقق نشود نمی توان از دانشگاهها انتظاری تولید اقتصاد داشت.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اسناد بالا دستی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی باید در زمینه تولید اقتصاد دانش بنیان تصویب شود و زمینه برای اقتصاد دانش بنیان ریل گذاری شود.
وی اقتصاد مقاومتی را راهکار مهم برای اقتصاد کشور دانست و گفت: موتور محرکه اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد دانش بنیان است و اقتصاد دانش بنیان براساس نقشه جامع علمی کشور دنبال شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقتصاد دانش بنیان باعث می شود تولید علم در دانشگاه برای بازار طراحی شود چرا که در فرایند نوآوری دانشگاه ها خودش بازاریابی خواهد کرد.
زاهدی گفت: اقتصاد دانش بنیان مانند یک موشکی که ماهواره را به فضا پرتاب می کنند می تواند اقتصاد را در مسیر اصلی خود قرار دهد و به آن شتاب ببخشد.
نماینده مجلس شورای اسلامی یاداور شد:دانشگاهها برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید وزارتین علوم ،تحقیقات و علوم پزشکی در این مسیر حرکت کنند.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه نیز مجلس شورای اسلامی توجه جدی به اقتصاد دانش بنیان دارد و در بودجه 96 نیز ردپای خوبی برای تحقق این اصل وجود دارد.
به گزارش ایرنا، در این همایش که در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، رئیس،معاونان و استادان و جمعی از دانشجویان دانشگاه های مختلف حضور داشتند.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.