به گزارش ایرنا، فریبرز نجفی روز شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 22 اسفند روز شهداء اظهار کرد: از مجموع 281 گلزار شهدا در استان تاکنون 126 گلزار با یکهزار و 708 مزار شهید در استان ساماندهی شده است.
به گفته وی، 134 گلزار شهدا با 320 مزار شهید نیز در استان ساماندهی نشده است که این گلزارها دارای تک مزار شهید است.
نجفی با بیان اینکه همزمان با هفته گرامیداشت شهدا، عملیات ساماندهی 8 گلزار شهید در استان آغاز می شود، ادامه داد: همزمان با این هفته ساماندهی 14 گلزار شهید با 12 میلیارد و 350 میلیون ریال در استان بهره برداری می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری گفت: از سال 83 و با آغاز اجرای طرح جمع آوری اسناد و آثار شهدا تاکنون در این استان، 400 هزار اثر از شهدای استان جمع آوری شده است.
نجفی با بیان اینکه مسئولان استان در قالب طرح سپاس از بهمن ماه امسال تاکنون 260 دیدار با خانواده شهدا داشتند، افزود: 310 نامه دانش آموزان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در جشنواره ملی نامه ای به شهدا جمع آوری شد.
به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار متر بنر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهرهای استان نصب و علاوه بر نوسازی تابلوهای شهدا موجود در استان، 660 تابلوی جدید شهدا در استان نصب شد.
نجفی تصریح کرد: امسال همزمان با هفته گرامیداشت شهدا در استان 53 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی برگزار می شود.
به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون 123 یادواره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار شده است و در هفته گرامیداشت شهدا نیز 3 یادواره دیگر برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری گفت: هم اینک یکهزار و 490 نفر از فرزندان ایثارگران در سیستم سجایا این بنیاد ثبت نام کرده اند و متقاضی کار هستند.
نجفی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 95 فرصت شغلی در بخش دولتی و 13 فرصت شغلی در بخش خصوصی برای فرزندان ایثار گران ایجاد و 125 فقره تسهیلات خوداشتغالی به خانواده ایثارگران پرداخت شده است.
در طول دوران دفاع مقدس 2 هزار و 400 شهید از استان چهارمحال وبختیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.
بیست و دوم اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران بنام روز شهدا و تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.