به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل هواشناسی این استان افزود: بیش از 9 سال است که این استان با پدیده خشکسالی مواجه شده که تغییر بارش ها از برف به باران و افزایش دما از شرایط جوی حاکم بر این استان است.
وی در ادامه از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز ایستگاه های هواشناسی این استان خبر داد و گفت: امید است تا از محل اعتبارات ملی نیز در راستای تقویت این حوزه اعتباراتی تخصیص یابد.
وی تصریح کرد: علم هواشناسی در زندگی مردم کاربردی شده و انتظار می رود تا مدیران در اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی به اطلاعات و نکات کارشناسی این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: این استان به سبب ماهیت کوهستانی نیازمند تقویت ایستگاه ها و تجهیز امکانات است و انتظار می رود تا مسئولان ارشد کشور در این خصوص مساعدت لازم را داشته باشند.
مدیرکل سابق هواشناسی نیز در این مراسم با ارائه عملکردی از فعالیت های انجام گرفته در این حوزه اظهار کرد: هواشناسی امروزه حرف نخست را در مسائل زیربنایی می زند و باید از اطلاعات موجود در این حوزه بنحو شایسته ای بهره گیری شود.
مهرداد قطره سامانی افزود: هم اکنون 46 ایستگاه هواشناسی در بخش های مختلف استان فعال بوده که از این تعداد سه مورد در گردنه های استان مستقر است.
شاهرخ پارسا مدیرکل جدید هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم، توسعه هواشناسی کاربردی را از مهمترین برنامه های این سازمان برشمرد و گفت: امید است با افزایش اعتبارات این سازمان بتوان در پیشبرد برنامه ها گام های بیشتری برداشت.
در این مراسم که با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شد از زحمات مهرداد قطره سامانی قدردانی و شاهرخ پارسا بعنوان مدیرکل استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.