به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز پنجشنبه در نشست مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با رحیم میدانی معاون آب و آبفای وزیر نیرو تاکید کرد: وزارت نیرو نباید با برخی رفتارها مشکلات بخش آب را حادتر کند.
وی با اشاره به ادعای معاون آب و آبفای وزیر نیرو در خصوص طولانی شدن 15 تا 40 ساله اجرای برخی پروژه های سدسازی در ایران افزود: نباید ساکنان مخزن سدها را در نسل های مختلف بلاتکلیف نگه داریم.
نوریان به نبود برداشت آب غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری و بویژه در حاشیه زاینده رود اشاره و تصریح کرد: در صورت ثابت شدن این احتمال نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد استان، با متخلفان برخورد جدی می کنند.
وی یادآور شد: هم اینک به خاطر برخی شایعات غیرعلمی و سوء تفاهم های به وجود آمده 35 طرح چهارمحال و بختیاری با عضویت خانوارهای بسیار زیاد دچار مشکل و معیشت مردم مختل شده است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صورتی که مذاکرات و پیگیری های مسئولان از طریق وزارت نیرو جواب ندهد، نظر مردم و لابی اصفهان در این وزارتخانه را از تریبون مجلس شورای اسلامی اعلام خواهم کرد.
وی گفت: هم اینک در فضای ساکت پیش بینی هایی برای مشخص شدن ردیف ملی به منظور اجرای پروژه های غیرقانونی گلاب و بهشت آباد فراهم شده است.
نوریان به نبود مجوز زیست محیطی برای اجرای پروژه های غیرقانونی گلاب و بهشت آباد اشاره و تاکید کرد: این پیشنهاد خلاف قانون برنامه پنجم توسعه کشور است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وزارت نیرو در مساله آلودگی آب و هوایی اخیر خوزستان شرایط سختی را مدیریت کرد.
علی کاظمی باباحیدری تصریح کرد: وزارت نیرو باید حق و حقوق ساکنان مخزن سد و تونل سوم کوهرنگ در منطقه بیرگان را مشخص کند.
وی یادآور شد: وزارت نیرو بایستی به صورت شفاف حق چهارمحال و بختیاری از اجرای این پروژه را اعلام کند.
کاظمی باباحیدری اظهار کرد: در اجرای بسیاری از پروژه های بخش آب چهارمحال و بختیاری، مسئولان این استان هیچ دخالتی ندارند و این خلاف قانون، عرف و شرع است.
نماینده سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: قانون کشور از سوی وزارت نیرو در هر استانی تفسیر جداگانه می شود.
رحمت الله جهانبخشی تاکید کرد: در سال های قبل بازرسی کل کشور به صراحت اعلام کرده که مدیریت نیروگاه کوهرنگ به چهارمحال و بختیاری واگذار شود.
وی افزود: این در حالی است که بعد از گذشت چند سال هنوز این اقدام صورت نگرفته و اجرایی نشده است.
جهانبخشی تصریح کرد: قانون کشور از سوی وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری به طور 100 درصدی اجرا می شود ولی در اصفهان توجهی به قانون نمی شود.
با اجرای پروژه انتقال آب بن – بروجن 460 هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شود.
حفر تونل سوم کوهرنگ به منظور انتقال بخشی از آب کارون به زاینده رود از سوی شرکت آب منطقه ای استان اصفهان در سال های گذشته باعث خشک شدن برخی منابع آبی این شهرستان مانند چشمه مروارید و دشت زرین شده است.
مردم منطقه بیرگان واقع در مخزن سد تونل سوم کوهرنگ سال هاست که بلاتکلیفند و از خدمات رسانی در بخش های مختلف و انجام امور عمرانی محروم هستند.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو به همراه تعدادی از مسئولان وزارت نیرو و مدیرعامل آب منطقه ای استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده تا در نشستی با حضور مردم شهرستان کوهرنگ و نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران ارشد استان موضوع انتقال آب از این استان را بررسی کنند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.