به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی‌، شهرداری شهرکرد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کمیته ای برای نظارت بر روی ساختمان های عمومی تشکیل دهند و در این زمینه فعال شوند.
وی اجرای طرح مجری ذیصلاح را بسیار مطلوب دانست و افزود: اجرای این طرح می تواند بسیاری از مهندسان جوان بیکار را مشغول به کار کند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: طراحی و نظارت بر ساخت و ساز ساختمان های غیردولتی در چهارمحال و بختیاری مانند بانک های خصوصی باید با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باشد.
وی یادآور شد: براساس گزارش سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری پروژه برج های دوقلو شهرکرد با هزینه های بالایی احداث شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس همین گزارش سازه های پروژه برج های دوقلو شهرکرد استحکام چندانی نداشته و لازم است سازمان بازرسی‌، شهرداری شهرکرد، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان با تشکیل کمیته ای تخصصی وضعیت این پروژه را بررسی کنند.
وی تفکر و ایده اجرای پروژه برج های دوقلو شهرکرد را مطلوب دانست و گفت: در شیوه اجرای این پروژه اشکالاتی مانند مشخص نشدن میزان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و هدایت مباحث آن به سمت و سوی سیاسی وجود دارد.
سلیمانی دشتکی به ضرورت تسریع در تکمیل و بهره برداری از طرح انتقال آب بن – بروجن در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: با اجرای این پروژه 460 هزار نفر از مردم استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
وی افزود: با تلاش های صورت گرفته مدیریت ارشد استان این پروژه امسال یکهزار و 930 میلیارد ریال اعتبار دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دولت یازدهم برای رفع بسیاری مشکلات مناطق مختلف کشور، استان و شهرکرد از جمله بازگشایی امتداد بلوار آیت الله کاشانی، احداث کمربندی شریق و شمال، ادامه کمربندی جنوب، عقب نشینی خیابان ملت، عقب نشینی دیوار دانشگاه، آغاز عملیات اجرایی مجتمع فنآوران 2 و رفع مشکلات زمین خوار و بار فروشان تلاش های زیادی انجام داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تبدیل تهدید به فرصت از مهمترین برنامه های اولویت دار جامعه مهنسی کشور و استان است.
سیامک مشرف دهکردی عمر مفید ساختمان در ایران را 30 سال اعلام و تاکید کرد: توجه بیش از حد به مسائل سیاسی مشکلاتی را در خصوص رفع مشکلات ساختمان ها در کشور به وجود آورده است.
وی تشکیل گروه متخصص برای بررسی علمی استحکام ساختمان ها در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: در صورت اضافه شدن یک سال به عمر مفید ساختمان ها در کشور می توان مبلغ قابل توجهی از اعتبارات دولتی و خصوصی را ذخیره کرد.
مشرف دهکردی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری برای بازنگری طرح های جامع و تفضیلی آمادگی دارد.
وی یادآور شد: در پروژه برج های دوقلو شهرکرد فقط افزون بر 100 میلیارد ریال هزینه گودبرداری شده و این ساختمان با توجه به موقعیتی که دارد باید یکهزار و 400 پارکینگ داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این سازمان پیشنهاد کرده بود تا برای اجرای این پروژه از سازه لاغرتر و با تعداد طبقات کمتر استفاده شود.
وی گفت: جانمایی فرودگاه بین المللی شهرکرد نیز از ابتدا اشتباه بوده و اجرای آن باعث از بین رفتن زمین های حاصلخیز مرکز چهارمحال و بختیاری و ایجاد آلودگی صوتی شد.
پنجم اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز مهندس نامگذاری شده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.