پریسا مالکی چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود:برای توسعه گردشگری در این کانون تاریخی دو میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و برای آسایش، رفاه مسافران و گردشگران نوروزی تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
به گفته وی، در دولت یازدهم برای آماده سازی فضای کانون گردشگری پیرغار جهت استقبال از گردشگران و مهمانان اعتبارات متعددی اختصاص یافته است .
مالکی یادآور شد: اجرای حفاظ و نرده ، رنگ آمیزی ابنیه و تاسیسات گردشگری موجود شامل پلاژها ،نرده ها،نرده گذاری اطراف چشمه ،اصلاح پله های ورودی، ساحل سازی مظهر چشمه، ایجاد و اجرای سیستم پمپاژ آب،احداث سرویس بهداشتی جدید ، مرمت اساسی سرویس بهداشتی موجود، احداث سیستم دفع فاضلاب از جمله برنامه های اجرایی در این کانون بوده است.
به گزارش ایرنا، سنگ نوشته های 'پیرغار'، تنها سند دوران مشروطیت در چهارمحال و بختیاری، مُجملی از لشکرکشی بختیاریها به تهران و اصفهان و نقش سرداران بختیاری در سرکوب استبداد صغیر و سقوط محمدعلی شاه در واقعه مشروطیت است.
مجموع سنگ نوشته های پیرغار در روستای ده چشمه شهرستان فارسان، تنها سند سنگی منحصر به فرد مشروطه دوم در ایران است.
این مجموعه سنگی به دستور حاج خسروخان سردار ظفر بختیاری،حاج علی قلی خان سردار اسعد دوم بختیاری و جعفر قلی خان سردار اسعد سوم بختیاری مقارن با جنگ جهانی اول روی یک تخته سنگ در کوهپایه ای از رشته کوه زاگرس جاودان شد.
سنگ نوشته های مشروطه خواهی چهارمحال و بختیاری در روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان در 39 کیلومتری شهرکرد واقع شده و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این استان است.
همه ساله گردشگران نوروزی از این کتیبه ها در شهرستان فارسان دیدن می کنند.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.