به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری خسرو خسروی تصریح کرد: انفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌‌های ویروسی خطرناک با منشا پرندگان و یک بیماری مشترک درمیان انسان‌ها وحیوانات است.
وی اظهارکرد: این بیماری می‌تواند بدون نشانه و خفیف بوده و یا فوق حاد و کشنده باشد که این نوع آنفلوانزا، علاوه بر پرندگان در حیوانات دیگری مانند خوک، اسب و همچنین انسان نیز شیوع پیدا می‌کند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه در شکل فوق حاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شروع ناگهانی و تلفات زیادی در گله خواهد داشت گفت: از علائم بیماری بی‌حالی شدید، کاهش مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه، سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا از جمله علائم این بیماری در میان پرندگان است.
خسروی توضیح داد: به منظور پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای حاد پرندگان با برنامه ریزی انجام شده ورود و خروج طیور بومی و محلی در سطح شهرستان کوهرنگ با کنترل مامورن و کشتار و ذبح دام تنها زیر نظر شبکه دامپزشکی امکان پذیراست.
خسروی گفت: در راستای کنترل شیوع این بیماری، شبکه دامپزشکی شهرستان ضمن اطلاع رسانی عمومی ، برگزاری دوره های آموزشی کلیه ی مناطق زیر پوشش خود کرده است.
به گزارش ایرنا، تاکنون 15 استان کشور درگیر بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان شده است و چهارمحال و بختیاری نیز شانزدهمین استان است که تاکنون بیش 8 کانون بیماری مشاهده شده است.
شهرستان کوهرنگ در 90کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بخشی از این منطقه دارای بافت عشایری است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.