شهرام احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 147 مورد اخطاریه طی سال جاری برای دهیاران و شهردارانی که در خصوص دفن اصولی در محل های دفن پسماند ضوابط را به طور کامل رعایت نمی کردند، صادر شده است.
وی از ارائه راهکار برای رفع مشکل به همراه اخطاریه برای شهرداران و دهیاران در این مدت خبر داد و گفت: از این تعداد 18 مورد از دهیاران و شهردارانی که در مهلت قانونی اقدام به رفع مشکل ننمودند به مراجع قضایی معرفی شدند.
احمدی از تشکیل 57 جلسه پیشگیری قضایی در خصوص جلوگیری از دفن غیر اصولی پسماند در استان خبر داد و افزود: در 9 ماه امسال 734 مورد پایش از محل های دفن پسماند در شهرها و روستاهای استان انجام شد.
به گفته وی این مکان ها به منظور شناسایی محل ها اصولی و منطبق با ضوابط بهداشتی و زیست محیطی جهت دفن اصولی پسماند خانگی انتخاب شده است.
وی از تشکیل 70 کمیته مکان یابی محل دفن پسماند در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: در این کمیته محل های دفن پسماند منطبق بر ضوابط زیست محیطی انتخاب می شود.
احمدی گفت: سرانه تولید زباله در استان به ازای هر فرد 600 گرم در روز است و روزانه بیش از 725 تن زباله در استان تولید می شود که 40 درصد آن زباله خشک است.
به گفته وی، سوزاندن زباله در محل دفن، اجرا نشدن طرح تفکیک از مبدا در تمام شهرها و روستاهای استان و فقدان طرح جامع پسماند مهم ترین مشکل در زمینه پسماند است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری از آغاز عملیات اجرایی مرکز بازیافت زباله استان در شهرکرد خبر داد و افزود: طرح تفکیک زباله در مبدا در شهرهای شهرکرد، فرخشهر، بروجن، لردگان و فارسان در حال اجراست.
هم اکنون جمع آوری و دفن زباله در استان چهارمحال وبختیاری به صورت سنتی اجرا می شود.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشاردهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.