علی محمدی مقدم روز شنبه به مناسبت روز جهانی خاک در گفت و گو خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح ملی "بسیج همگانی نهالکاری" در استان افزود: ۱۴ آذرماه همزمان با سراسر کشور این طرح در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح با شعار "نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" با مشارکت بسیج سازندگی، سازمان‌های مردم‌نهاد، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ستاد نهضت سبز، همیاران طبیعت و تعاونی‌ها در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.
محمدی مقدم افزود: در این طرح، بیش از ۷۰ هزار اصله نهال در مساحتی بیش از ۲۶۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کاشته می‌شود.
به گفته وی، با توجه به توپوگرافی منطقه در هر هکتار حدود ۲۵۰ چاله حفر و گونه‌های سازگار با منطقه همچون زالزالک، داغداغان، گلابی وحشی، اسکوپاریا و کبوده کاشته خواهد شد.

محمدی مقدم افزود:با توجه به شرایط اقلیمی کشور، افزایش گازهای گلخانه‌ای و به دنبال آن افزایش دمای کره زمین و تغییر زمان خواب زمستانی درختان، کشت پاییزه نهال‌ها با هدف جلوگیری و کاهش فرسایش خاک و افزایش سرانه فضای سبز و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا، ۸۴ درصد مساحت این استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

به مناسبت ۵ دسامبر روز جهانی خاک برابر با ۱۴ آذرماه ۹۸، طرح "بسیج همگانی نهالکاری" در استان چهارمحال و بختیاری اجرا  خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.