اقبال عباسی عصر جمعه در نشستی در محل سد کارون ۴ در محدوده بخش میانکوه شهرستان اردل، افزود: تکمیل جاده دسترسی شهرکرد- ناغان- ایذه، ایجاد برخی ادارات در مرکز بخش میانکوه، احداث بیمارستان، آسفالت جاده‌های روستایی، رفع آلودگی نفت نشست‌کرده در آب منطقه سرخون و تعیین ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در سد کارون ۴ از مهمترین مطالبات و مشکلات مردم این منطقه است.

وی ادامه داد: در همین راستا برای رفع سریع‌تر این مشکلات مقرر شد تا  کمیته کارشناسی متشکل از آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، مدیریت سد کارون ۴، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل پدافند غیرعامل استان تشکیل و این مشکلات و مسائل را بررسی و برای رفع آن تقسیم کار شود.

عباسی، از پیگیری برای احداث یک بیمارستان ۲۵ تختخوابی در مرکز بخش میانکوه خبر داد و گفت: در همین راستا با وزیر بهداشت و سایر مسئولان ارشد کشوری نشست برگزار می شود و زمینه اجرایی شدن آن را فراهیم می‌کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری، پرروش ماهی در قفس را از مهمترین ظرفیت‌های سد کارون ۴ عنوان کرد و افزود: برای بهره‌گیری از این قابلیت در ابتدا ظرفیت تولید و پرورش ماهی در سد کارون ۴ بررسی و نسبت به رفع چالش‌های زیست‌محیطی آن تصمیم‌گیری می‌شود.

عباسی همچنین روند تکمیل جاده شهرکرد- ناغان- ایذه را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این جاده در ۵ نقطه در حال احداث است.

وی ایجاد سد کارون ۴ در استان را سرمایه بزرگ ملی دانست و تصریح کرد: امید است با تکمیل جاده در این منطقه شاهد رونق گردشگری و تحول اقتصادی شهرستان اردل باشیم.

استاندار چهارحال و بختیاری با تاکید بر لحاظ مسائل پدافندغیرعامل در بخش میانکوه و در محدوده سد کارون ۴، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود وزارت نیرو برای کل منطقه برنامه جامعی تعریف کند که به شهرک تبدیل شود تا از قانون شهرک‌ها برخوردار شود.

به گزارش ایرنا، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از طرح‌های عمرانی و سد کارون۴ از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان اردل بود.

شهرستان اردل در ۹۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری دارد.

سد کارون ۴ نیز در بخش میانکوه شهرستان اردل در ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد قرار دارد که در تیرماه ۱۳۹۰ بهره‌برداری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.