اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات این استان افزود: بی‌اطلاعی از قانون و عدم تسلط کافی بر آن، قابل پذیرش نیست، از این رو ضروری است تا همه عوامل برگزاری انتخابات نسبت به انتخابات آگاهی و اطلاع لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر تقویت وحدت و همدلی بین دستگاه‌ها و عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات، تصریح کرد: هماهنگی و وحدت بین عوامل از ضروریات برگزاری هرچه بهتر انتخابات است و این مهم جز با تمکین به قانون حاصل نمی‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از سوی دیگر اگر تخلف و یا عمل خلاف قانونی رخ داد فرمانداران ملزم به مستندسازی هستند تا رسیدگی به آن عمل خلاف قانون بهتر انجام گیرد.

عباسی همچنین در خصوص انتخاب هیات‌های اجرایی و نمایندگان حاضر در شعب اخذ رای به فرمانداران توصیه کرد تا افرادی را انتخاب کنند که از سلامت نفس برخوردار بوده، متدین و مقبول افکار عمومی باشند و بر قانون اشراف لازم را داشته باشند.

وی، برگزاری انتخاباتی سالم، با نشاط و با حضور حداکثری مردم را هدف اصلی عوامل برگزاری انتخابات دانست و گفت: همه دلسوزان و افراد دخیل در برگزاری انتخابات باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با امیدآفرینی و اعتمادزایی در جامعه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.

عباسی با تاکید بر رصد تخلفات در حوزه‌های انتخابیه استان، خاطرنشان کرد: با فرماندارانی که در این حوزه کم‌کاری کنند و یا در صورت اطلاع از تخلف با آن برخورد نکنند با شدت برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای ستاد تامین چهارمحال و بختیاری در خصوص آمادگی این استان در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال گزارش دادند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که بر این اساس زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از تاریخ دهم آذرماه سال جاری به مدت یک هفته تعیین شده است.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.