ذبیح‌الله غریب روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، تعداد پرونده‌های متقاضی دریافت خسارت سیل بهار امسال از سوی بهره‌برداران بخش کشاورزی، دام و شیلات استان را ۴ هزار و ۱۹ پرونده اعلام کرد.

وی اظهار داشت: ۸۴۶ پرونده مابقی نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

غریب، با اشاره به پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده برای نخستین بار توسط دولت دوازدهم تصریح کرد: از مجموعه ۲۵۶ میلیارد تومان خسارت وارد شده به کشاورزان استان، افزون بر ۷۸ میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض از سوی دولت پرداخت شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز زیرساخت‌های بخش کشاورزی که از سیلاب بهار امسال دچار آسیب شده بودند، خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰ درصد این مبلغ تامین اعتبار شده است.

وی، از اختصاص ۲۴ میلیارد ریال به طرح لایروبی ۱۰۳رشته قنات آسیب دیده از سیل بهار امسال خبر داد و گفت: بخش عمده قنوات خسارت دیده در شهرستانهای بن ، بروجن و کیار بوده است.

غریب، تعداد کانال‌های آب تخریب شده از سیلاب را ۴۰۲ مورد ذکر کرد و گفت: برای بازسازی این تعداد کانال آب خسارت دیده ۹۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که بخش عمده  آنها در شهرستانهای کیار و کوهرنگ در حال انجام است.

رییس سازمان جهادکشاورزی از تامین ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و بازسازی ایلراه های عشایری استان در شهرستانهای کوهرنگ، لردل ، کیار لردگان خبر داد و افزود : با برنامه‌ریزی انجام شده تا زمان کوچ بهاره عشایر ۱۶ ایل راه تخریب شده ناشی از سیلاب تعمیر و بازسازی خواهد شد.    

وی، میزان پرداخت خسارت در نظر گرفته شده برای هر هکتار مزرعه پرورش ماهی سردابی در استان را تنها  ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.  

رییس جهادکشاوری تاکید کرد: اعطا تسهیلات و مبالغ بلاعوض پرداختی به بهره‌برداران بخش کشاورزی غیر از غرامت خسارت پرداختی صندوق بیمه کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یکمیلیون و ۵۰۰هزارتن محصولات کشاورزی ، دامی ، شیلات و عسل تولید می کند که در سال جاری بدلیل پدیده سلاب بخشی از تولید در اثرسلاب از بین رفته است.

سیلاب در بهار امسال بیش از ۶هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری از جمله بخش کشاورزی خسارت زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.