اسماعیل صالحی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران استان تاکید کرد: با توجه به این که مبلغ وام و تسهیلات مرتبط با جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از سیل بهار امسال کم و پایین بوده است، شیلات‌داران این استان برای دریافت آن استقبالی نشان نمی‌دهند.

وی افزود: سیل بهار سال‌جاری ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شامل حوزه‌های زراعی، باغی، دامی و شیلاتی چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد.

صالحی تصریح کرد: بدنبال این میزان خسارت ۵۲۰ میلیارد ریال برای کمک‌های بلاعوض و ۴۷۵ میلیارد ریال به منظور پرداخت تسهیلات بانکی به خسارت‌دیدگان بخش‌های مختلف کشاورزی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

وی یادآور شد: از این مبلغ تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال در قالب کمک‌های بلاعوض و ۱۰۰ درصد منابع تسهیلاتی به چهارمحال و بختیاری تخصیص پیدا کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع این میزان تخصیص تاکنون ۷۰ میلیارد ریال به عنوان کمک‌های بلاعوض و ۸۵ میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی گفت: برای جبران بخشی از خسارت سیل بهار سال‌جاری ۴ هزار و ۸۶۵ پرونده در سامانه سجاد ثبت خسارت شد.

صالحی تاکید کرد: در سیل بهار سال‌جاری همچنین ۷۳۲ مورد خسارت به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

وی افزود: از این میزان خسارت تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال برای قنوات، کانال‌ها، جاده‌های بین‌مزارع و ایل‌راه‌های عشایری اختصاص یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: کمک‌های این جمعیت در سیل بهار سال‌جاری به حادثه‌دیدگان برابر ۱۸ میلیارد ریال بوده است.

سید احمد مرتضوی‌فر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری سال‌جاری در ۸ حادثه به ۴۱۵ خانوار خدمات ارائه کرده است.

وی یادآور شد: در این حوادث یک‌هزار و ۴۵۵ نفر حادثه دیده و ۸ نفر مصدوم شده که برای ارائه خدمات مورد نیاز به آن‌ها ۲۶ تیم عملیاتی تلاش کرده‌اند.

مرتضوی‌فر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در این مدت یک‎‌هزار و ۴۵۴ عملیات امدادرسانی در استان انجام داده که بدنبال آن به ۱۰۶ نفر اسکان داده شده است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری برای خدمات‌رسانی در حوادث ۱۳۶ نیروی عملیاتی، ۱۹ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه خودروی نجات تیپ یک و دو و ۹ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۵ درصد آبزی‌پروری کشور در استان غیر ساحلی چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

از مجموع ۱۷۳ هزار تن ماهی سردابی کشور ۱۳ درصد برابر ۲۳ هزار تن در این استان تولید می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.