سید حفیظ الله فاضلی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت در شهر هفشجان افزود: مهمترین مشکل در بحث اشتغال و بکارگیری نیروی انسانی به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی، نبود مهارت است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از مهمترین نیازهای استان است و این منطقه به عنوان بیکارترین استان کشور معرفی شده، گفت: نبود مهارت در بین نیروی کار، یکی از مشکلات حوزه اشتغال پایدار است.

فاضلی افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی در بین جوانان و همچنین جذب سرمایه‌گذار با توجه به ظرفیت خوب استان در حوزه‌های مختلف و حمایت از کارآفرینان از راه‌های توسعه اشتغال پایدار در استان است.

وی با تاکید بر اینکه  اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی زیربنای توسعه اجتماعی و فرهنگی در هر منطقه است، افزود: مهارت‌آموزی و مهارت داشتن بهتر از مدرک تحصیلی صرف دانشگاهی است.

این مسوول چهارمحال و بختیاری، به شناسایی مهارت‌های مورد نیاز در بازار کار از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای و ارائه مهارت و آموزش‌های لازم به جوانان اشاره کرد و گفت: افراد جویای کار می توانند پس از گذراندن دوره‌های مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای از تسهیلات و حمایت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال پایدار و کارآفرینی بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، نرخ بیکاری این استان در تابستان امسال براساس برآورد نقطه‌ای ۱۳.۹ درصد اعلام شده که در مقایسه با تابستان ۱۳۹۷، ۳.۲ درصد کاهش داشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۶۰ هزار نفر جمعیت است که دارای بالاترین نرخ بیکاری در یک دهه اخیر بوده است.

نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت جوش ایران در حاشیه بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک، برگزار شد.

این کنفرانس به منظور تشویق به امر پژوهش و نوآوری در زمینه‌های صنعت جوش و بازرسی جوشکاری، توسعه و ترویج فرهنگ مهندسی جوش و بازرسی آن در صنایع کشور، افزایش کیفیت و آسیب شناسی اتصالات جوشی در صنایع مختلف کشور در شهرکرد برگزار شد.

اکنون بیش از ۲ هزار نفر از صنعتگران جوشکار در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در طرح‌های مختلف  صنعتی، عمرانی، ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. 

 بیستمین کنفرانس ملی جوش در دانشگاه شهرکرد دو روز در مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.