اقبال عباسی روز سه‌شنبه در دیدار با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: تحقق توسعه پایدار در روستاها بیش از آنکه نیازمند توزیع امکانات و تسهیلات باشد نیازمند آموزش و مهارت‌آموزی به روستاییان برای بهره‌گیری از این قابلیت‌ها و ثروت‌های نهان است.

وی آموزش و مهارت‌آموزی به جوانان را از مهمترین و اصلی‌ترین راهکار رونق اشتغال و رفع بیکاری است و گفت : اهمیت توجه به مقوله آموزش و مهارت‌آموزی در دولت یازدهم و دوازدهم به خوبی درک شده و با اجرای برنامه‌های تدوین شده در این حوزه می‌توان شاهد خروجی مطلوب آن باشیم.

وی ادامه داد: اگرچه دولت برای مهار نرخ بیکاری و رونق اشتغال تسهیلات مناسبی را تخصیص داده است اما تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند منجر به ایجاد شغل شود و افراد جویای کار باید در وهله اول مهارت و تخصص راه‌اندازی کسب و کار را فرا گیرند.

عباسی با تاکید بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان، تصریح کرد: ضروری است تا این مهم باید با جدیت و اهتمام بیشتری در استان پیگیری شود و این آموزش‌ها در شهرها و روستاهای استان در اختیار علاقمندان و افراد جویای کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۳۶ درصد جمعیت ۹۶۰ هزار نفری چهارمحال و بختیاری در روستاها ساکن است که این میزان ۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

شهرستان لردگان با ۱۵۲ هزار نفر پرجمعیت‎ترین روستاهای این استان را تشکیل می‌دهد و شهرستان‌های بن و سامان کمترین جمعیت روستایی این استان را در خود جای داده است.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور برای حضور در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه شنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه‌شنبه در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

زمان برگزاری بیستمین کنفرانس ملی جوش در دانشگاه شهرکرد دو روزه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.