فرهاد خلیل‌مقدم روز سه‌شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان افزود: این نامگذاری تاکنون در شهرهای فرخشهر، بروجن، سفیددشت و اردل اجرایی شده و انتظار می‌رود با توجه به نمایندگی استان به عنوان پایتخت کتاب ایران این مهم در دیگر مناطق استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه از تدوین ۴۹۱ عنوان برنامه ویژه هفته کتاب در استان خبر داد و گفت: ۷۱ برنامه نشست خوانش کتاب، ۸ جلسه نقد و بررسی کتاب، ۳۹ مسابقه کتابخوانی و ۶۷ نمایشگاه کتاب در شهرها و روستاهای استان از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

خلیل‌مقدم ادامه داد: تجلیل از خانواده‌ شهدا، تجلیل از کتابداران و انجمن‌های برتر استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان،  اجرای طرح کتابخانه‌گردی و توزیع کتاب در مناطق محروم از دیگر این برنامه‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۵۵۳ نشست کتابخانه‌ای در استان از مهرماه سال گذشته تاکنون، افزود: در همین مدت ۲۱۶ نشست مدرسه‌ای با ارائه ۹۵۹ عنوان کتاب و اجرای ۵ هزار و ۷۶۰ برنامه فرهنگی نظیر مسابقه کتابخوانی رضوی، برنامه بهار مهربانی، ویژه‌برنامه چهل‌قلم، نمایش‌نامه‌خوانی و مهربانی در مهر برگزار شد.

خلیل‌مقدم با بیان این استان در حوزه فعالیت‌ کتابخانه‌های عمومی جزو ۵ استان برتر کشور است، تصریح کرد: امسال یک انجمن برتر، ۴ باب کتابخانه برتر و یک کارمند نمونه کشوری از این استان انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، ۶۶ کتابخانه عمومی با ۴۵ هزار عضو در چهارمحال و بختیاری فعال است.

۲۳ تا ۳۰ آبان با عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

شعار هفته کتاب امسال، «حال خوش خواندن» تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.