حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز دوشنبه در همایش طلائیه‌داران امر به معروف و نهی از منکر این استان افزود: اگرچه هریک از نهادهای حکومتی وظیفه مقابله با فساد و منکر را بر عهده دارند اما نقش مردم در این حوزه پررنگ‌تر و اثرگذارتر است.

وی ادامه داد: مردم و به ویژه طلاییه‌داران امر به معروف و نهی از منکر با شرح وظایفی که برعهده دارند در قالب یک کار تشکیلاتی می‌توانند با اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در مقابله با فساد نقش‌آفرینی کنند.

نکونام، با بیان اینکه اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند تشکیلات است، تصریح کرد: قوانین خوبی در این حوزه وضع شده است و حمایت‌های لازم انجام می‌شود اما روش امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر به کارگیری روش‌های به دور از خشم و درگیری در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، افزود:  زبان نرم بی‌شک اثرگذار است و مفاسد را برطرف می‌کند.

نکونام، آمران به معروف و ناهیان از منکر را مصلحان جامعه امروزی دانست و گفت: این افراد ادامه‌دهنده راه انبیای الهی هستند.

وی، انگیزه‌مندی را از دیگر ضرورت‌های امروز جامعه برشمرد و افزود: اگر انگیزه نداشته باشیم کار بخوبی انجام نمی‌شود و در برابر هجمه‌های بی‌امان دشمن نمی‎توان اقدام شایسته‌ای انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، محله‌ای کردن اجرای امر به معروف و نهی از منکر را کار بسیار ارزشمندی دانست و تصریح کرد: امید است به روزی برسیم که  در تمامی کوچه‌های شهر شاهد فعالیت طلاییه‌داران امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

به گزارش ایرنا، همایش طلاییه داران امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.