حیدر علیپور دهکردی شامگاه شنبه در دویست و نهمین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قرار شده تا این سرمایه‌گذار که از هم‌استانی‌های مقیم خارج استان است، بسته پیشنهادی خود در خصوص نحوه مشارکت برای تکمیل و بهره‌برداری برج‌های دوقلو شهرکرد را اعلام کند.

وی افزود: این سرمایه‌گذار همچنین برای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری دیگر شهرکرد آمادگی لازم را دارد.

به گزارش ایرنا، طرح برج‌های دوقلوی شهرداری شهرکرد هم‌اینک ۳۳ درصد پیشرفت و تکمیل آن حداقل ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

این درحالی است که برآورد اولیه برای اجرای این طرح در سال ۱۳۸۹ یک‌هزار میلیارد ریال بود.

ادامه، تکمیل و بهره‌برداری این طرح از محل اعتبارات داخلی شهرداری شهرکرد امکان‌پذیر نیست.

تنها راه تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از برج‌های دوقلو شهرکرد مشارکت بخش خصوصی و یا فروش آن است.

در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بازآفرینی شهری کشور قرار شد تا برج‌های دوقلوی شهرداری شهرکرد با زمین‌های دولتی مورد نظر این سازمان در شهرکرد معامله و تهاتر شود.

وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل، ساماندهی و بهره‌برداری از طرح برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد ۲ پیشنهاد داده است.

براساس یکی از این پیشنهادها می توان طرح برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد را پس از ارزیابی کارشناسی با زمین‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تهاتر کرد.

از سوی دیگر می‌توان برابر ارزش کارشناسی طرح برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد با زمین معوض معاوضه شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پس از تبدیل به زمین‌های بلافصل در خصوص بازآفرینی شهری اقدام کرد.

طرح برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد یکی از طرح‌های نیمه‌تمام حوزه شهری در چهارمحال و بختیاری است.

تکمیل و تعیین تکلیف سریع‌تر طرح برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد از مهمترین خواسته‌های شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری است.

قرار بود طرح برج تجاری دوقلوی شهرداری شهرکرد در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع و در ۲۶ طبقه احداث شود که در آن واحدهای تجاری، خدماتی، درمانی، اداری، رفاهی و تفریحی پیش بینی شده است.

علیپور دهکردی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای تمامی طرح‌های مرتبط با بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده در شهرکرد اقدام کند.

وی یادآور شد: از مجموع ۳۴ طرح بازآفرینی شهری پایدار در چهارمحال و بختیاری ۱۷ طرح مختص شهرکرد و محلات الحاقی است.

علیپور دهکردی اظهار داشت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان مرتبط با اجرای طرح بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری قبل از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرکرد نسبت به اصلاح زیرساخت‌های فرسوده اقدام و از بروز مشکل در روند اجرای این طرح جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهرکرد در این نشست پیشنهاد شهرداری در خصوص تفاهمنامه این شهرداری با یک مؤسسه وابسته به حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مبنی بر همکاری و مساعدت شهرداری در رابطه با بهسازی و توسعه سینما بهمن در قالب چند سالن پردیس سینمایی شامل صدور گواهی عدم خلاف، ساخت موجود و صدور پروانه توسعه بنا و سایر ملزومات ساخت و ساز را تصویب کردند.

قرار شد این تفاهمنامه با رعایت تمامی ضوابط و مقررات و رفع شکلی و ماهوی تفاهمنامه بر مبنای ضوابط مالی و حقوقی شهرداری شهرکرد اجرایی شود.

این تفاهمنامه پس از بررسی‌های لازم در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرکرد و با هدف جذب اعتبارات ۵۰ میلیارد ریالی کشوری این مؤسسه در راستای تامین مرکز سینمایی آبرومند در مرکز چهارمحال و بختیاری بین شهرداری شهرکرد با یک مؤسسه وابسته به حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تنظیم و منعقد شده است.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.