علی کاظمی باباحیدری روز شنبه در همایش تبیین و کاربست اسناد برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۳۷۵ روستای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پرداختن به توسعه شهرها و رها کردن توسعه روستایی و مناطق عشایری، باعث افزایش مهاجرت و ایجاد اختلال در روند برنامه‌های شهری خواهد شد.

وی توسعه روستایی را از مهمترین عوامل جلوگیری از مهاجرت روستاییان دانست و افزود:  دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توسعه روستایی براساس اسناد بالادستی کشور داشته است.

کاظمی باباحیدری، حاشیه‌نشینی را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها اعلام و تصریح کرد: تمامی مردم و مسئولان در سطح ملی و استانی بدنبال راهکارهایی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری هستند.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زیرساخت‌ها و مقدمات توسعه روستایی را فراهم می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تکمیل طرح‌های هادی روستایی در کشور نیاز به تکمیل این طرح‌ها دارد.

وی گفت: تکمیل طرح‌های هادی روستایی نیازمند پیش‌بینی شرایط و فرصت‌های اشتغالزایی است.

کاظمی باباحیدری تاکید کرد: فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نقش اثرگذاری در اجرای برنامه‌های توسعه روستایی ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، قرار بود اسناد برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۳۶۵ روستای چهارمحال و بختیاری در مدت ۵ سال تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و ارائه شود.

این در حالی است که این سند ۲.۵ سال زودتر و برای ۳۷۵ روستا در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری تهیه شد.

چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که اسناد برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خود را تهیه، تدوین و ارائه کرد.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت داشته که ۶۴ درصد در شهرها و ۳۶ درصد در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.