حجت‌الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) افزود: وحدت برای اسلام بسیار مهم است و وحدت مسلمانان از سفارش‌های قران است که مسلمانان همه باید به یک ریسمان چنگ بزنند و متفرق نباشد.

خطیب جمعه شهرکرد ادامه داد: نباید زیر پرچم احزاب و جناح و گروه‌های مختلف بود بلکه همه باید با وحدت پیرامون ولی فقیه ، متفرق نشوند و به جای سنگ احزاب و جناج ، سنگ خدا و دین و ولی را باید به سینه زد.

نکونام تاکید کرد: امروز امام زمان، حجت خداست و این خواسته خداست که از نظر غایب باشد و جانشین امام غایب ، ولی فقیه است که نعمت خداوند ولی فقیه برای جامعه است.

به گفته وی، هدایت زیر پرچم ولی فقیه است و راه برای مسلمانان بر اساس آیات قرآن روشن است و بصیر قرآنی نیز همین است که از قرآن راه فراگیرد.

وی گفت: ۱۲ ربیع الاول مصادف با میلاد پیامبر اسلام به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع الاول نیز میلاد آن پیامبر بزرگوار به روایت تشیع است و باید در کنار هم اهل سنت و شیعه وحدت داشته باشند.

به گفته وی، دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام است تا ارزش‌های شیعه و سنی مورد هجمه قرار دهد که باید مسلمانان در برابر این توطئه‌های دشمن آگاه و بصیر باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت:خیلی به دنبال ایجاد اختلاف در جهان اسلام است و نباید میدان به عرصه شیطانی داد و از مهمترین مساله جهان اسلام وحدت است و شیعه انگلیسی ارزشهای اهل سنت را مورد هجمه قرار می‌دهند و وهابیت نیز علیه ارزش های شیعه تهاجم می‌کند.

نکونام با اشاره به سالروز امامت حضرت بقیه‌الله اعظم(عج) گفت: ما باید منتظران ولایت‌مدار باشیم و منظران مومن و درستکار واقعی، شعائر دینی را ترویج و دین خدا را تقویت می‌کنند.

خطیب جمعه شهرکرد اظهار داشت:متولیان دانشگاه‌ها و مدارس باید نسبت به فرهنگ حساسیت جدی داشته باشند و باید مدرسه و دانشگاه در تراز انقلاب باشد و مراقبت در این زمینه باید انجام شود.

به گفته وی، دشمن به دنبال ردپا پیدا کردن در دانشگاه‌هاست و نباید اجازه داد در مدرسه و دانشگاه حریم‌شکنی ایجاد شود و مرز بین دختر و پسر نباید در این فضا از بین برود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.